Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Arkusz oceny zachowania się ucznia
Oceń częstotliwość występowania zachowań w oparciu o skalę – 0,3,6.
Kryteria
0
3
6
I. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia
1. Punktualnie przychodzę na zajęcia
2. Usprawiedliwiam nieobecne dni w szkole – do najbliższej godziny wychowawczej.
3. Jestem przygotowany do zajęć, posiadam przybory i materiały szkolne.
4. Wykonuję obowiązki dyżurnego.
II. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej
1. Podejmuję działania społeczne w klasie.
2.Podejmuję działania społeczne w szkole i poza nią – wolontariat, pomoc społeczna itp.
3. Przestrzegam norm współżycia społecznego nie wykazuję agresji słownej i fizycznej.
4. Dbam i szanuję mienie własne, szkolne, swoich kolegów
i społeczne.
III. Dbałość o honor i tradycje szkoły
1. Szanuję tradycje szkolną, biorę aktywny udział w akademiach, uroczystościach szkolnych i zawodach ( w zależności od swoich możliwości i uzdolnień).
2. Dbam o dobre imię szkoły podczas imprez okolicznościowych, zawodów sportowych i innych imprez organizowanych przez szkołę i środowisko lokalne.
3. Dbam o dobre imię szkoły podczas wyjazdów szkolnych
i wycieczek szkolnych – przestrzegam regulaminu wycieczek.
4. Noszę strój galowy na uroczystości szkolne zgodny
z regulaminem dotyczącym stroju ucznia.
IV. Dbałość o piękno mowy ojczystej
1. Nie używam wulgaryzmów.
2. Używam zwrotów grzecznościowych np. dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
3. Stosuję odpowiednie zwroty, wyrażenia adekwatne do sytuacji.
4. Nie przezywam i nie obmawiam kolegów.
V. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób
1. Dbam o estetykę swojego wyglądu i higienę osobistą (wizaż – makijaż, paznokcie, farbowanie włosów).
2. Dbam o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.
3. Nie opuszczam terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i przerw.
4. Nie przejawiam zachowań zagrażających bezpieczeństwu innych – bicie, szarpanie, popychanie.
VI. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią
1. Jestem uczciwy i prawdomówny.
2. Dbam o porządek wokół siebie w klasie i na terenie szkoły.
3. Jestem tolerancyjny, szanuję godność osobistą i z szacunkiem odnoszę się do innych osób.
4. Nie ulegam namowom i nie daję się sprowokować.
VII. Okazywanie szacunku innym osobom
1. Umiem współpracować w zespole i nie wywołuję konfliktów, m.in. swoją postawą ciała.
2. Jestem uczynny wobec słabszych i potrzebujących pomocy.
3. Szanuję pracę innych – nie przeszkadzam na lekcji, nie przeszkadzam kolegom.
4. Przyjmuję na siebie zobowiązania i wywiązuję się z nich.
5. Nie naruszam godności drugiego człowieka – nie odpycham, nie ignoruję.
Obniżenie oceny zachowania ucznia do oceny nagannej powodują następujące działania:
kradzież;
nagrywanie innych w celu cyberprzemocy;
wyłudzanie;
szantażowanie;
nękanie fizyczne i ...