Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Bartoń
Data publikacji
2018-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
181

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Narzędzie, pomagające wychowawcy wystawić ocenę zachowania. Karta przeznaczona do wypełnienia przez dziecko. Zapisy w karcie są jasne, ale przed każdym wypełnieniem należy z dziećmi omówić znaczenie poszczególnych kryteriów. Dokument stworzony w oparciu o zasady nowego rozporządzenia w sprawie oceniania (2017/2018).
 Pobierz (docx, 17,1 KB)

Podgląd treści

Arkusz oceny zachowania się ucznia

Oceń częstotliwość występowania zachowań w oparciu o skalę – 0,3,6.

Kryteria

0

3

6

I. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia

1. Punktualnie przychodzę na zajęcia

2. Usprawiedliwiam nieobecne dni w szkole – do najbliższej godziny wychowawczej.

3. Jestem przygotowany do zajęć, posiadam przybory i materiały szkolne.

4. Wykonuję obowiązki dyżurnego.

II. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej

1. Podejmuję działania społeczne w klasie.

2.Podejmuję działania społeczne w szkole i poza nią – wolontariat, pomoc społeczna itp.

3. Przestrzegam norm współżycia społecznego nie wykazuję agresji słownej i fizycznej.

4. Dbam i szanuję mienie własne, szkolne, swoich kolegów

i społeczne.

III. Dbałość o honor i tradycje szkoły

1. Szanuję tradycje szkolną, biorę aktywny udział w akademiach, uroczystościach szkolnych i zawodach ( w zależności od swoich możliwości i uzdolnień).

2. Dbam o dobre imię szkoły podczas imprez okolicznościowych, zawodów sportowych i innych imprez organizowanych przez szkołę i środowisko lokalne.

3. Dbam o dobre imię szkoły podczas wyjazdów szkolnych

i wycieczek szkolnych – przestrzegam regulaminu wycieczek.

4. Noszę strój galowy na uroczystości szkolne zgodny

z regulaminem dotyczącym stroju ucznia.

IV. Dbałość o piękno mowy ojczystej

1. Nie używam wulgaryzmów.

2. Używam zwrotów grzecznościowych np. dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.

3. Stosuję odpowiednie zwroty, wyrażenia adekwatne do sytuacji.

4. Nie przezywam i nie obmawiam kolegów.

V. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób

1. Dbam o estetykę swojego wyglądu i higienę osobistą (wizaż – makijaż, paznokcie, farbowanie włosów).

2. Dbam o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób.

3. Nie opuszczam terenu szkoły podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i przerw.

4. Nie przejawiam zachowań zagrażających bezpieczeństwu innych – bicie, szarpanie, popychanie.

VI. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią

1. Jestem uczciwy i prawdomówny.

2. Dbam o porządek wokół siebie w klasie i na terenie szkoły.

3. Jestem tolerancyjny, szanuję godność osobistą i z szacunkiem odnoszę się do innych osób.

4. Nie ulegam namowom i nie daję się sprowokować.

VII. Okazywanie szacunku innym osobom

1. Umiem współpracować w zespole i nie wywołuję konfliktów, m.in. swoją postawą ciała.

2. Jestem uczynny wobec słabszych i potrzebujących pomocy.

3. Szanuję pracę innych – nie przeszkadzam na lekcji, nie przeszkadzam kolegom.

4. Przyjmuję na siebie zobowiązania i wywiązuję się z nich.

5. Nie naruszam godności drugiego człowieka – nie odpycham, nie ignoruję.

Obniżenie oceny zachowania ucznia do oceny nagannej powodują następujące działania:

kradzież;

nagrywanie innych w celu cyberprzemocy;

wyłudzanie;

szantażowanie;

nękanie fizyczne i ...