Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Kwalifikacje zawodowe:
Wyższe studia magisterskie na kierunku filologia polska, specjalność nauczycielska na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu
Podyplomowe studia z logopedii szkolnej w Wyższej Szkole imienia Pawła Włodkowica w Płocku
Kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 roku
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2018 roku
Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią.
Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych działań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.
Czynności organizacyjne:
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju:
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty;
Wniosek o rozpoczęcie stażu;
Plan rozwoju zawodowego;
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju:
Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć;
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego;
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego:
Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju;
§8 ust. 2 pkt. 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (…)
Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych (również jako nauczyciela-wychowawcy klasy);
Kontakt z pedagogiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb); organizowanie wycieczek i wyjść kulturalnych z uczniami
Na bieżąco, okres stażu
Zapisy w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja wycieczki
Udział w programach i akcjach podnoszących jakość pracy szkoły
Współtworzenie uroczystości i imprez szkolnych
Okres stażu
Sprawozdania z imprez, dokumentacja zdjęciowa
Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego
Dodatkowe lekcje dla uczniów słabych oraz zaawansowanych
Okres stażu
Opracowany program, dziennik zajęć pozalekcyjnych
Organizacja konkursów
Konkursy polonistyczne
Okres stażu
Sprawozdania, testy
Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące
Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; tworzenie pomocy dydaktycznych
Okres stażu
Materiały, spis pomocy i literatury
§8 ust. 2, pkt. 2 WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII NFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
Organizacja własnego warsztatu pracy
Opracowanie testów, scenariuszy zajęć i imprez szkolnych, dokumentacji oraz przedmiotowych prezentacji multimedialnych
Na bieżąco
Opracowane materiały w formie elektronicznej
Korzystanie z Internetu na lekcjach języka polskiego
Korzystanie ze stron internetowych i przydzielanie uczniom zadań z wykorzystaniem danej strony
Okres stażu
Adresy stron, scenariusze lekcji
§8 ust. 2, okt. 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM ...