Dodaj publikację
Autor
vivien
Data publikacji
2018-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W planie zawarte są wymagania dla nauczyciela dyplomowanego wraz z konkretnymi zadaniami do każdego z nich.
 Pobierz (docx, 19,1 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Kwalifikacje zawodowe:

Wyższe studia magisterskie na kierunku filologia polska, specjalność nauczycielska na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu

Podyplomowe studia z logopedii szkolnej w Wyższej Szkole imienia Pawła Włodkowica w Płocku

Kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki

Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 roku

Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2018 roku

Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią.

Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych działań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.

Czynności organizacyjne:

Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju:

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty;

Wniosek o rozpoczęcie stażu;

Plan rozwoju zawodowego;

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju:

Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć;

Uzyskanie oceny dorobku zawodowego;

Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego:

Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju;

§8 ust. 2 pkt. 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (…)

Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych (również jako nauczyciela-wychowawcy klasy);

Kontakt z pedagogiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb); organizowanie wycieczek i wyjść kulturalnych z uczniami

Na bieżąco, okres stażu

Zapisy w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja wycieczki

Udział w programach i akcjach podnoszących jakość pracy szkoły

Współtworzenie uroczystości i imprez szkolnych

Okres stażu

Sprawozdania z imprez, dokumentacja zdjęciowa

Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego

Dodatkowe lekcje dla uczniów słabych oraz zaawansowanych

Okres stażu

Opracowany program, dziennik zajęć pozalekcyjnych

Organizacja konkursów

Konkursy polonistyczne

Okres stażu

Sprawozdania, testy

Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące

Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; tworzenie pomocy dydaktycznych

Okres stażu

Materiały, spis pomocy i literatury

§8 ust. 2, pkt. 2 WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII NFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ

Organizacja własnego warsztatu pracy

Opracowanie testów, scenariuszy zajęć i imprez szkolnych, dokumentacji oraz przedmiotowych prezentacji multimedialnych

Na bieżąco

Opracowane materiały w formie elektronicznej

Korzystanie z Internetu na lekcjach języka polskiego

Korzystanie ze stron internetowych i przydzielanie uczniom zadań z wykorzystaniem danej strony

Okres stażu

Adresy stron, scenariusze lekcji

§8 ust. 2, okt. 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM ...