Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ NR 1
PROWADZONE W RAMACH PROGRAMU „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ!”
DATA: 22.02.2018 r.
PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL
MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE
GRUPA: JAGÓDKI 4-LATKI
TEMAT: POZNANIE ZDROJKA I JEGO PRZYJACIÓŁ.
CELE OGÓLNE:
- zapoznanie się z pojęciem wody,
- znaczenie wody dla dobrego samopoczucia i prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka,
- wykształcenie nawyku picia wody.
CELE SZCZEGÓŁOWE
DZIECKO:
- uświadomienie dzieciom jak ważna jest rola wody dla organizmu człowieka i dlaczego trzeba ją pić,
- kształtowanie nawyku picia wody przez cały dzień.
METODY:
- czynna:
Zadania stawiane dziecku, metoda kierowana aktywnością,
- słowna:
Rozmowy, objaśnienia.
FORMY:
- zbiorowa,
- grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- maskotka Zdrojka,
- opowiadanie „Przygody Zdrojka”,
- pytanie do opowiadania,
- karty z napisem „Drużyna Zdrójka” i „Drużyna przedszkola”,
- muzyka w różnym tempie,
- duże arkusze papieru,
- flamaster.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie dzieci z maskotką Zdrojka:
„Zdrojek wita wszystkich którzy mają wesołe minki, Zdrojek wita wszystkich którzy mają …. Itp”.
Omówienie i wyjaśnienie dzieciom w jakim celu będziemy realizować program.
Wyjaśnienie pojęcia „woda” i jej przeznaczenia.
Słuchanie opowiadania o Zdrojku i jego przyjaciołach: Zosi i Krzysiu.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami nauczyciela:
Kto był wodnym superbohaterem? (Zdrojek)
Jak mieli na imię przyjaciele Zdrojka czyli superbohatera? (Zosia, Krzyś)
Co zdrojek zabrał w plecaku na wyprawę? (woda, czapka, mapa)
Zabawa ruchowo-muzyczna:
W dwóch przeciwległych brzegach sali nauczyciel umieszcza plansze z napisem „Drużyna Zdrójka” i „Drużyna przedszkola”. Dzieci stoją w rozsypce. Dy muzyka gra dzieci tańczą, natomiast gdy muzyka ucicha to dzieci na wcześniej ustalone hasło biegną do odpowiedniej karty z właściwym napisem.
Dzieci siedzą w kole, w rytm muzyki wypowiadają i wyklaskują swoje imiona i wodnych bohaterów oraz Zdrojka.
Burza mózgów „Ile potrzeba wody” – zadaniem dzieci jest podanie co się dzieje gdy:
W organizmie jest za mało wody,
W organizmie jest odpowiednia ilość wody.
Napisy wykonujemy na kroplach wody, dookoła których wypisujemy odpowiednie przyczyny.
GDY W ORGANIZMIE JEST ZA MAŁO WODY:
- jesteśmy spragnieni,
- osłabienie,
- zmęczenie,
- ból głowy,
- odwodnienie organizmu,
- skóra robi się sucha.
GDY W ORGANIZMIE JEST ODPOWIEDNIA ILOŚĆ WODY:
- wspomaga trawienie,
- nie jesteśmy zmęczeni,
- nie jesteśmy spragnieni,
- uaktywnia organizm,
- poprawia samopoczucie,
- wypłukuje toksyny (to co złe),
- ma składniki mineralne, które są potrzebne naszemu organizmowi.