Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ NR 3
PROWADZONE W RAMACH PROGRAMU „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ!”
DATA: 08.03.2018 r.
PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL
MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE
GRUPA: JAGÓDKI 4-LATKI
TEMAT: „KROPELKI WODY TU I TAM?” – GDZIE MOŻNA JE ZNALEŹĆ.
CELE OGÓLNE:
- integracja z całą grupą,
- aktywny udział w zabawach,
- skupienie uwagi na czytanym tekście.
CELE SZCZEGÓŁOWE
DZIECKO:
- doprowadza pracę plastyczną do końca,
- bierze udział w zabawach,
- próbuje układać przykładowe pytania do tekstu,
- kształtowanie nawyku picia wody przez cały dzień.
METODY:
- czynna: Zadania stawiane dziecku, metoda kierowana aktywnością,
- słowna: Rozmowy, objaśnienia.
FORMY:
- zbiorowa,
- grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- kropelki wody (kolorowe do pary),
- historyjka „Wędrówki kropli wody” oraz obrazki do historyjki,
- niebieskie kartki z narysowanymi kroplami wody,
- kredki lub markery, nożyczki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie się Zdrojka z dziećmi.
Zabawa ruchowa „Kropelki wody”.
Poznanie historyjki „wędrówka kropli wody czyli o obiegu wody w przyrodzie” opartej na obrazkach.
WĘDRÓWKI KROPLI WODY CZYLI O OBIEGU WODY W PRZYRODZIE
- CZEŚĆ! JESTEM KROPLĄ WODY I PŁYWAM SOBIE SPOKOJNIE W MORZU, JESTEM TROCHE CIEŻKA, BO SĄ WE MNIE ROZPUSZCZONE RÓŻNE SOLE (SPRÓBUJCIE KIEDYS MORSKIEJ WODY, JEST NAPRAWDĘ SŁONA). ROBI SIĘ CIEPŁO – ZARAZ ROZPOCZNĘ SWOJĄ WIELKA PODRÓŻ
- POD WPŁYWEM PROMIENI SŁONECZNYCH WODA Z MORZA PRZEMIENIA SIĘ W PARĘ WODNĄ, PRZEDOSTAJE SIĘ DO ATMOSFERY, TERAZ JESTEM CZYSTĄ, CHEMICZNIE WODĄ, CHOĆ MNIE W POWIETRZU NIE WIDAĆ. CAŁA OBRZYDLIWA SÓL ZOSTAŁA W MORZU.
- W WYŻSZYCHM CHŁODNYCH WARSTWACH ATMOSFERY, SKONDENSOWANA PARA WODNA TWORZY CHMURY, NA KTÓRYCH SKRAPLAJĄCA SIĘ WODA WĘDRUJE NAD ZIEMIĄ. KROPLE WODY ROSNĄ I ROSNĄ, AŻ ICH CIĘŻAR POKONA SIŁY WZNOSZĄCYCH PRĄDÓW POWIETRZNYCH, A WTEDY …
- SPADAM NA ZIEMIĘ W POSTACI DESZCZU! DOBRZE, ŻE NIE MA TERAZ MROU, BO MOGŁAM ZMIENIĆ SIĘ W PŁATEK ŚNIEGU ALBO JESZCZE GORZEJ – W KULKĘ GRADOWĄ … BRRR!
- GDY SPADAM NA ZIEMIĘ, WSIĄKAMY W NIĄ. MOZOLNIE PRZECISKAMY SIĘ SZCZELINAMI, PO DRODZE WYPŁUKUJĄC Z GLEBY I SKAŁ RÓŻNE MINERAŁY. GDY WODY POD ZIEMIĄ JEST BARDZO DUŻO, SZCZELINY W SKALE MOGĄ SIĘ TAK POWIEKSZYĆ, ŻE TWORZĄ SIĘ WIELKIE ….
- …….. JASKINIE! WODA KAPIE ZE STROPU JASKINI, A ROZPUSZCZONE W NIEJ MINERAŁY OSADZAJĄ SIĘ NA SKALE. TWORZĄ SIĘ NACIEKI, KTO,RE NAZYWAMY STALAKTYDAMI. POD NIMI ROSNĄ STALAGMITY.
- WODA W JASKINIACH ZBIERA SIĘ W PODZIEMNE STRUMIENIE, KTÓRE SPŁYWAJĄ CORAZ NIŻEJ, AŻ W KOŃCU WYPŁYWAJĄ NA POWIERZCHNIE W POSTACI ŹRÓDŁA.
- Z GÓR SPŁYWAM SOBIE W KIERUNKU NIZIN NAJPIERW STRUMIENIEM, A POTEM RZEKĄ.I JEŚLI PO DRODZE WYPARUJĘ, TO W KOŃCU DOPŁYNĘ …..
- …….Z POWROTEM DO MORZA! I ZNOWU MUSZĘ ROZPUŚCIĆ TROCHĘ SOLI, ZA NIM ...