Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ NR 4
PROWADZONE W RAMACH PROGRAMU „MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ!”
DATA: 15.03.2018 r.
PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL
MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE
GRUPA: JAGÓDKI 4-LATKI
TEMAT: TAM, GDZIE BIJE WODA – POZNANIE ŹRÓDEŁ WODY.
CELE OGÓLNE:
- zainteresowanie dzieci tematyką pochodzenia wody,
- integracja z całą grupą,
- aktywny udział w zabawach,
- wykształcenie nawyku picia wody.
CELE SZCZEGÓŁOWE
DZIECKO:
- wie, z jakiś źródeł może pić wodę, a z jakich nie może,
- bierze udział w zabawach,
- kształtowanie nawyku picia wody przez cały dzień.
METODY:
- czynna:
Zadania stawiane dziecku, metoda kierowana aktywnością,
- słowna:
Rozmowy, objaśnienia.
FORMY:
- zbiorowa,
- grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- opowiadanie o Zdrojku,
- piłka,
- obrazki (chmura, butelka z woda, morze, jezioro, rzeka, górski strumień, kran, studia głębinowa, kałuża),
- rysunek przedstawiający dziecko pijące wodę z napisem „Możemy pić wodę tylko ze sprawdzonych źródeł”,
- 2 rysunki przedstawiające dzieci pijące wodę i napis „Nie wolno pić wody nieznanego pochodzenia” oraz „Należy pić tylko dobrą wodę”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Przywitanie się dzieci ze Zdrojkiem.
Poznanie dalszych przygód Zdrojka i jego przyjaciół.
Wyjaśnienie pojęcia „Hydrogeolog”:
to osoba, która zajmuje się badaniem wody podziemnej i poszukuje wody.
Rozmowa na temat poznanych przygód.
- gdzie jest w woda/ pod jaką postacią możemy ją znaleźć? (morza, jeziora, rzeki, deszcz).
- na jakie święto Zdrojek zaprosił Gienia? (Święto wody).
Zabawa ruchowo – muzyczna „Skąd się bierze woda?”
Nauczyciel zaczyna od pochodzenia wody, przypomina dzieciom, że woda jest wszędzie (w morzach, jeziorach, oceanach, chmurach). Nauczyciel proponuję zabawę, która utrwali zdobytą wiedzę. Dzieci siadają w szeregu naprzeciwko nauczyciela. Nauczyciel rzuca piłkę do dzieci wymieniając miejsca, w których znajduje się woda (chmura, źródło, rzeka, morze, jezioro, strumień, kran, wodociąg, butelka). Natomiast dzieci nie mogą złapać piłki na hasło Zdrojek.
Pogadanka z elementem metody aktywnej „Woda zdatna do picia” Nauczyciel wiesza na tablicy obrazki z wodą. Zadaniem dzieci jest wskazanie obrazków tych na których jest przedstawiona woda zdatna do picia.
Zadaniem dzieci jest omówić i uzasadnić dlaczego woda na wybranym obrazku jest zdatna do picia albo czy nie nadaje się do picia.