Dodaj publikację
Autor
Kornelia Subocz
Data publikacji
2018-05-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
65

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z diagnozy wstępnej dzieci 4-letnich.
 Pobierz (docx, 23,3 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z diagnozy wstępnej dzieci 4-letnich w grupie

W I semestrze roku szklonego 2017/18 do grupy II uczęszcza 25 dzieci (w tym 23 dzieci 4-letnich oraz 2 dzieci poniżej 4 r.ż.).

Dokonując analizy osiągnięć edukacyjnych dzieci uwzględniałyśmy ich możliwości wiekowe i rozwojowe, oraz wymagania edukacyjne wynikające z podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego.

Informacje o dziecku są pozyskiwane poprzez:

- rozmowy z dzieckiem

- rozmowy z rodzicami

- obserwacje dziecka w codziennych sytuacjach

- organizowanie zabaw i zajęć skierowanych na konkretne działania dziecka.

Dzieci podczas spacerów przestrzegają zasad pieszego ruchu drogowego, a więc przechodzą przez ulicę w wyznaczonych miejscach, zatrzymują i rozglądają się. Rozróżniają pojazdy ze względu na ich zastosowanie na lądzie, na wodzie i w powietrzu, wskazują na ich przeznaczenie.

Mówią o przeżytych wydarzeniach posługują się większym zasobem słów, dotyczącym poznawanego otoczenia społecznego, technicznego i przyrodniczego. Wypowiadały się na temat obrazków, ilustracji w książkach i czasopismach dla dzieci. Potrafią dobrać ilustracje do określonego tematu, układają obrazki wg kolejności wydarzeń. Wypowiadają się na temat układanek obrazkowych, dobierają parami, układają historyjki, składają obrazek w całość. Recytują krótkie wiersze i rymowanki. Rozwiązują proste zagadki.

Brały udział w zabawach dydaktycznych. Nauczyły się prawidłowego korzystania z książek. Opowiadają własnymi słowami znane bajki. Kulturalnie zachowują się w trakcie przedstawienia teatralnego. Poznały w zabawie właściwości piasku, w zależności od tego czy jest suchy, czy mokry. Przestrzegały zakazu niepotrzebnego zrywania roślin, deptania trawnika. Rozpoznają drzewa po liściach (kasztanowiec, klon, świerk). Udzielały się w gromadzeniu pokarmu dla ptaków i dokarmiały je zimą. Obserwowały zachowanie ptaków w karmniku, porównywały ich wygląd. Bawiły się w bezpośrednim kontakcie z przyrodą w różnych porach roku (na trawie, na śniegu). Obserwowały pogodę i typowe zjawiska atmosferyczne (deszcz, wiatr, śnieg). Wdrażały się do przestrzegania zasad poszanowania przyrody. Śmieci wrzucają do koszy, dbają o czystość. Dzieci rozumieją znaczenie nawyków higienicznych dla zdrowia myjąc często ręce w ciągu dnia, przed posiłkami, po wyjściu z toalety i po niektórych zajęciach.

Dzieci porównują dwa obrazki lub zabawki różniące się jedną cechą, rozpoznają po konturze co przedstawia obrazek, odgadują której zabawki brakuje. Układają kompozycje z mozaiki geometrycznej. Dopasowują do danego głosu obrazek przedstawiający dane zwierzę. Rozwiązują zagadki ruchowe rozwijające wyobraźnię i pamięć ruchową, polegające na odgadywaniu tego co w powietrzu narysuje n-lka- próbowały rysować palcem w powietrzu i odtwarzać ruchem i gestem znane czynności. Cięły papier po linii prostej. Rysują różnymi kredkami, kolorują obrazki. Malowały palcami i dłonią na papierze o różnych fakturach i kartonie, wyklejały, wycinały i lepiły.

Rozpoznają znane ...