Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka niemieckiego
Klasa III gimnazjum
Temat: Wie komme ich zum Potsdamer Platz?
Cele lekcji:
Przypomnienie nazw najważniejszych obiektów w Berlinie;
Rozumienie filmu dotyczącego orientacji w mieście;
Stosowanie środków językowych związanych z orientacją w mieście (pytanie o drogę, wskazywanie drogi)
Cele sformułowane w języku ucznia:
Po dzisiejszej lekcji będziesz:
znał/a nazwy najważniejszych zabytków w Berlinie;
rozumiał/a treść rozmowy w oglądanym filmie („Menschen cz.1” Hueber-„Wegbeschreibung”);
potrafił/a pytać o drogę oraz wskazywać drogę na podstawie mapy;
NaCoBezu:
Uczniowie właściwie przyporządkowują nazwy obiektów w Berlinie do zdjęć, a następnie sprawdzą poprawność wykonanego zadania podczas oglądania prezentacji multimedialnej;
Uczniowie oglądają krótki film. Zadaniem ich jest ponumerować kolejno podane wypowiedzi (film dotyczy wskazywania drogi),
uczniowie potrafią wychwycić najważniejsze informacje z filmu (rozumienie selektywne);
Uczniowie wraz z nauczycielem utrwalają zwroty dotyczące orientacji w mieście;
Uczniowie przeprowadzają rozmowę na podstawie planu miasta Berlina (pytają o drogę do wybranych obiektów w Berlinie);
Uczniowie poprawnie stosują poznane zwroty, rozumieją polecenia nauczyciela, podejmują próbę wypowiadania się w języku niemieckim, są aktywni;
Uczniowie zdolni potrafią bezbłędnie wykorzystywać zdobytą wiedzę w wypowiedziach ustnych oraz w zadaniach.
Przebieg lekcji:
Faza organizacyjna:
Nauczyciel sprawdza listę obecności oraz przypomina o terminie poprawy sprawdzianu.
Faza powtórzeniowa:
Nauczyciel odpytuje 1 wybraną parę dialogu U lekarza. Ocenia wypowiedzi uczniów. Następnie kilkoro uczniów losuje kartki z sekwencjami dotyczącymi wizyty u lekarza i bez przygotowania podejmują próbę wypowiadania się (praca w parach) Nauczyciel różnicuje poziom trudności zadania, zwracają uwagę na zwroty rozdawane poszczególnym uczniom.
Faza wprowadzająca:
Nauczyciel prezentuje temat lekcji oraz cele. Następnie rozdaje karty pracy. Uczniowie dopasowują nazwy najważniejszych obiektów w Berlinie do podanych zdjęć. Następnie kontrolują poprawność wykonanego zadania podczas oglądania prezentacji multimedialnej.
Na forum powtarzają nazwy obiektów.
Faza ćwiczeniowa:
Uczniowie wraz z nauczycielem przypominają sobie najważniejsze zwroty związane z orientacją w mieście (geradeaus, nach rechts itp.) Następnie oglądają film. Zadaniem ich jest ponumerować podane wypowiedzi, zgodnie z treścią oglądanego filmu.
Faza podsumowująca:
Następnie uczniowie otrzymują mapy miasta Berlina i w parach przeprowadzają dialogi.
Zakończenie lekcji:
Nauczyciel wskazuje, co uczniowie powinni umieć na kolejną lekcję oraz zadaje pracę domową
Materiały pomocnicze:
Karty pracy, prezentacja multimedialna „Berlin”, film- materiały pomocnicze do serii „Menschen”, mapy miasta Berlin
Magdalena Skotnicka
Nauczyciel języka niemieckiego