Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Data: 27.02.2018 r.
Grupa: 4-latki
Miejsce: Publiczne Przedszkole „Pod Topolą” nr 2 w Świdwinie
Prowadząca: Paulina Ochal
TEMAT: RAZ, DWA, TRZY, … - LICZYSZ TY! – ZABAWY MATEMATYCZNE.
CELE OGÓLNE:
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie do 6,
- ustalenie wyniku dodawania,
- stwarzanie dzieciom sytuacji do osiągnięcia indywidualnych sukcesów,
- organizowanie warunków do rozwijania pamięci.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
DZIECKO:
- potrafi liczyć do 6,
- bierze udział w zabawach ruchowych,
- współpracuje w grupie,
- stara się mówić poprawnie,
- rozumie polecenia nauczyciela,
- potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu.
FORMY:
- zbiorowa,
- indywidualna,
METODY:
- oglądowa,
- czynnościowa,
- słowna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- chusta animacyjna,
- kredki,
- kostka,
- hula hop,
- mozaika geometryczna,
- piłki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie się zabawą z chustą animacyjna „Pozdrowienia” – dzieci trzymają chustę, podnoszą ją i opuszczają witając się okrzykiem hej.
Zabawa matematyczna „6 kredek” – nauczyciel kładzie przed każdym dzieckiem kredki w różnych kolorach, zadaniem dzieci jest wykonać polecenia nauczyciela według wskazówek:
Włóż do zbioru sześć kredek,
Ułóż kredki od najmniejszej do największej,
Wskaż 6 kredek.
„Ile oczek?” zabawa z kostką:
Zadaniem dzieci jest rzucić kostką i policzyć ile oczek wyrzuci na kostce oraz podskoczyć tyle ile jest oczek na kostce. Zadanie wykonujemy aż wszystkie dzieci rzucą kostką.
„Policz” zabawa ruchowa:
Nauczyciel układa na podłodze cztery hula hop. Do każdego z kół wkłada figury geometryczne. Zadaniem dzieci podczas przerwy w bieganiu jest ustawienie się po tyle osób wokół hula hop ile jest figur w kole. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Rozwiązywanie zadania matematycznego „Ile to jest?”
Kasia dostała od babci 4 cukierki, a od dziadka dostała 2 cukierki. Ile cukierków ma Kasia?
Nauczyciel przedstawia zadanie za pomocą piłek (piłka to cukierek). Ilustruje przed dziećmi zadanie i tłumaczy treść.