Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Data: 10.04.2018 r.
Grupa: 4-latki
Miejsce: Publiczne Przedszkole „Pod Topolą” nr 2 w Świdwinie
Prowadząca: Paulina Ochal
TEMAT: DZIEŃ I NOC – ZABAWY MATEMATYCZNE.
CELE OGÓLNE:
- dostrzeganie rytmu ,
- dostrzeganie następstwa dnia i nocy,
- rozwijanie twórczego myślenia,
- kształtowanie sprawności ruchowej.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
DZIECKO:
- zaprezentuje ruchem i mimiką czynności wykonywane w dzień i w nocy,
- dostrzega rytm,
- potrafi naśladować rytm,
- umie bawić się przy muzyce,
- dziecko prawidłowo reaguje ruchem na polecenia nauczyciela lub na sygnał dźwiękowy,
- zna znaki jakie określają dzień (słońce) i noc (księżyc).
FORMY:
- zbiorowa,
- indywidualna,
METODY:
- oglądowa,
- czynnościowa,
- słowna,
- pedagogika zabawy.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- piosenka „Wszyscy są, witam Was … ”,
- tamburyno,
- sylweta słońca i księżyca,
- zagadki słowne,
- karta pracy,
- słońca i księżyca (do budowania rytmu).
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie się piosenką „Wszyscy są, witam Was … ” – naśladowanie ruchów nauczyciela.
Zabawa tematyczna „Dzień – noc”
Na wcześniej ustalone sygnały czyli na słonko (dzień) dzieci biegają, natomiast na chmurkę (noc) dzieci kładą się jak by spały.
Wprowadzenie do tematu zajęć – rozwiązywanie zagadek:
Żółte i gorące,na błękitnym niebie.Ogrzewa Ziemię,zwierzęta i ciebie. (słońce)
Kiedy po niebie wędruje nocą,dokoła niego gwiazdy migocą.Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. (księżyc)
Utrwalenie pojęcia „rytm” i na czym to polega i jak się go buduje.
„Dzień i noc” – wspólne ułożenie z dziećmi przykładowego rytmu:
Ustalamy, że dzień to słońce, a noc to księżyc. Nauczyciel rozpoczyna rytm, natomiast chętne dzieci kończą go układać.
Karta pracy – dokończenie rytmu.
Zabawa dramowa „Co robimy w dzień, a co w nocy?” – rozwijanie umiejętności improwizacji.