Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt ekologiczny pt: „ Ekologia i My”
realizowany
w Przedszkolu nr 274 w Warszawie
w roku 2017/2018r
Pomysł projektu rozpoczął się kilka lat temu, wtedy jeszcze nie
wiedzieliśmy, że ekologia jest tak ważna i potrzebna w życiu małych
przedszkolaków. Piękny fascynujący i tajemniczy świat, który
dostarcza nam pozytywnych emocji, cieszy i wzrusza to świat
przyrody. Obcowanie z przyrodą daje spokój, co jest pewnym rodzajem
terapii i dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy tak
kształtować jego sposób myślenia i zachowania, aby umiał o nią
zadbać. Gdy w wieku przedszkolnym wpoimy dzieciom umiłowanie
przyrody to będzie im ono towarzyszyć w ciągu całego życia. Dzieci w
naszym przedszkolu uczone są aktywności życiowej, szacunku i
odpowiedzialności za stan środowiska .Wiek przedszkolny jest
wiekiem , kiedy skutecznie można budzić u dzieci świadomość
zdrowotną i ekologiczną .
Projekt „Ekologia i My” obejmuje edukację ekologiczno – przyrodniczą
w przedszkolu dla dzieci od 3 do 5 lat. Realizowany jest w naszej
placówce od 01.09.2017r.(wcześniej Miejski Program Ekologiczny m.st
Warszawy)
Cel główny:
• kształtowanie u dzieci zalążków prawidłowych postaw i
przekonań oraz poczucia odpowiedzialności za otaczający ich
świat
Cele ogólne:
• budzenie zachwytu otaczającą przyrodą;
• nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt,
kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z
przyrodą;
• poznanie skutków niewłaściwego gospodarowania człowieka
na ziemi i sposobów zapobiegania dalszej degradacji
naturalnego środowiska;
• rozumienie znaczenia czterech podstawowych czynników
takich jak: słońce, powietrze, ziemia i woda dla życia każdego
organizmu.
Treści obejmują:
• różnorodność w przyrodzie:
• poznanie różnych środowisk przyrodniczych, ekosystemów
(pola, łąki, lasu, ogrodu, parku);
• rozróżnianie i poprawne nazywanie zwierząt żyjących w
naturalnych środowiskach;
• rozpoznawanie i nazywanie często spotykanych w najbliższym
otoczeniu drzew, krzewów, kwiatów;
• rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw, posługiwanie
się nazwami drzew owocowych i ich owoców;
Jesteśmy przedszkolem ekologicznym i na przełomie tych lat
realizowaliśmy postawione cele, m.in. w Miejskim Programie
Ekologicznym m.st.Warszawy pod honorowym patronatem Burmistrza
Dzielnicy Mokotów i Lasów Miejskich. Rozbudzaliśmy kreatywność
dzieci oraz aktywności w obszarze przyrody i ekologii. W ostatnich
latach a dokładnie od 2013r. zrodził się pomysł w naszym przedszkolu
na organizację cyklicznych dzielnicowych konkursów plastyczno-
ekologicznych o roślinach i zwierzętach chronionych. Celem było
przybliżenie świata przyrody nieosiągalnej. W tym roku jest już 6- sty
z kolei cykliczny konkurs pt: „Zwierzęta Kampinoskiego Parku
Narodowego”. Jednym z celów było poznanie zwierząt a także
krzewienie wśród dzieci potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
Pomysł zrodził się z wielu przyczyn opartych na wspólnych
korzyściach, czyli współpracy lokalnej, która w tym przypadku dotyczy ...