Dodaj publikację
Autor
Magdalena Kozicka-Dygdałowicz
Data publikacji
2018-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian lub karta pracy: Dokumenty komunikacyjne występujące w obsłudze turystycznej. Dokument może być pomocny dla nauczycieli uczących na kierunku Technik obsługi turystycznej.
 Pobierz (doc, 38,5 KB)

Podgląd treści


Imię i nazwisko ……………………………………………………………………………………… ilość punktów …………/ 22

1. Wymień 2 najpopularniejsze systemy rezerwacyjne stosowane w komunikacji autobusowej (autokarowej) międzynarodowej. 2 p.

a)

b)

2. Uzupełnij 6 p.

Bilety w dwie strony, w komunikacji autokarowej mogą być sprzedane z potwierdzoną datą wyjazdu
i powrotu lub potwierdzonym terminem wyjazdu i niepotwierdzonym terminem powrotu. Zatem

w drugim przykładzie taki dokument zwany jest …………………………………………………………………………….. Rezerwacji na powrót przy zakupie biletu autokarowego z niepotwierdzonym terminem powrotu,

klient biura podróży dokonuje ………………………………………………………………………………………………………….

Przy zakupie biletu autokarowego w jedną stronę, klient otrzymuje od pracownika biura

podróży bilet składający się z ………… ………………… kuponów, a ……….…………..………. kupon / kuponów pozostaje w biurze turystycznym. Największym polski przewoźnikiem promowym jest

……………………………….………………………………………………………………………………………………………………………….

Bagaż …………………………………………………………..……jest zważony podczas odprawy biletowo-bagażowej, zaopatrzony w wywieszkę, przewożony w lukach bagażowych samolotu.

3. Prawda - fałsz (zakreśl P lub F) 5 p.

|Polska Żegluga Bałtycka występuje pod marką Polferries |P F |
|Wielkość bagażu w przewozach międzynarodowych autokarowych |P F |
|nie jest ograniczona. Pasażer może zabrać ze sobą dowolną ilość toreb bez ponoszenia dodatkowej opłaty. | |
|Uprawnienia do prowadzenia lotniczych kas biletowych wydaje specjalna komisja IATA |P F |
|Podstawową klasą pasażerską w komunikacji lotniczej jest Pierwsza klasa |P F |
|Przewoźnik lotniczy nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie lub uszkodzenie bagażu kabinowego |P F |

4. Wymień 4 najpopularniejsze systemy rezerwacyjne stosowane podczas sprzedaży biletów lotniczych. 4 p.

a)

b)

c)

d)

5. Dopasuj definicję do nazw terminów przy stosowaniu taryf i wystawianiu biletów lotniczych. 5p.

1) podróż samolotami co najmniej dwóch przewoźników lotniczych,

2) pasażer, który nie wykorzystał zarezerwowanego miejsca,

3) najwyższa taryfa obowiązująca dla danej klasy podróży,

4) podróż okrężna. Rozpoczynająca się i kończąca w tym samym miejscu,

5) sytuacja, gdy na liście pasażerów znajduje się więcej osób niż jest miejsc w samolocie.

a) normal fare

b) interline

c) circle Trip

d) no show

e) overbooking

|1) | |
|2) | |
|3) | |
|4) | |
|5) | |