Dodaj publikację
Autor
Anna Piotrowska
Data publikacji
2018-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji z języka angielskiego w klasie IV.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji z języka angielskiego w klasie IVB

Temat: Review units 1-2 – powtórzenie wiadomości z rozdziału
1- 2.

Czas : 45minut

Cele ogólne : powtórzenie słownictwa z rozdziału 1 i 2 , powtórzenie odmiany czasownika BE, przypomnienie zasad podawania godzin, słuchanie ze zrozumieniem, zastosowanie dopełniacza saksońskiego , czytanie ze zrozumieniem
Cele operacyjne:
Wiadomości
• Powtórzenie nazw przedmiotów szkolnych, miesięcy ,dni tygodnia kolorów, przedmiotów znajdujących się w klasie, członków rodziny
• Uczeń zna i stosuje odmianę czasownika BE
• Uczeń poprawnie podaje godziny
• Uczeń stosuje dopełniacz `s
Umiejętności
• Uczeń prawidłowo wymawia poznane wyrazy i wyrażenia
• Uczeń potrafi wykorzystać wyrazy i wyrażenia w różnych sytuacjach .
• Uczeń potrafi uzupełnić informacje na podstawie usłyszanego nagrania
• Uczeń potrafi przeczytać tekst ze zrozumieniem i uzupełnić informacje
Cele wychowawcze:
Uczeń potrafi przestrzegać zasad podczas wykonywania zadań, potrafi współpracować w grupie, potrafi zachować się kulturalnie w stosunku do nauczyciela i swoich kolegów.
Metody: aktywizujące- praca w grupie , rozumienie ze słuchu.
Pomoce:
▪ CD
▪ tablica
▪ ilustracje z tekstem
▪ magnetofon
▪ nagranie w języku obcym

|Etapy |Czynności |Realizacja |
|1. |Powitanie i sprawdzenie obecności uczniów. |Nauczyciel wykonuje czynności organizacyjne związane ze |
| | |sprawdzeniem obecności. |
|2. |Przypomnienie zasad podawania czasu w języku |Nauczyciel prosi uczniów aby przypomnieli zasady podawania |
| |angielskim. |czasu w języku angielskim. Następnie dzieli uczniów na |
| | |grupy, w których wykonywane są ćwiczenia utrwalające. |
|3. | |Nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie zasad stosowania |
| |Utrwalanie materiału - powtarzanie zasad tworzenia zdań|czasownika BE . |
| |z czasownikiem BE | |
| | |Uczniowie dostają karty pracy , w których uzupełniają luki w|
| | |tekście odpowiednim czasownikiem następnie zdania są |
| | |odczytywane i zapisywane na tablicy. |
| | | |
| | | |
|4. | |Uczniowie podzieleni na 6 grup uzupełniają tabelki , które |
| |Powtórzenie zgromadzonego słownictwa w rozdziałach 1 i |są podzielone tematycznie. Odpowiedzi uczniowie zapisują |
| |2 |do zeszytu. |
| | | |
| | |Uczniowie metoda eliminacji wykreślają wyraz który nie |
| | |pasuje do pozostałych. |
|5. | |Uczniowie słuchają nagrania, ich zadaniem jest określenie |
| | |„Who is new at school? „ –nowy uczeń w szkole oraz uzupełnić|
| |Słuchanie nagrania |brakujące informacje. |
| | | |
| | |Następnie nauczyciel włącza jeszcze raz to samo nagranie, |
| | |dzięki ponownemu wysłuchaniu nagrania uczniowie mają szanse |
| | |uzupełnić braki i wybrać właściwie informacje w tekście. |
|6. |Possessive `s |Uczniowie przypominają zasadę używania dopełniacza `s . |
| | |Zadaniem dzieci jest właściwe uzupełnienie krótkiego tekstu.|
|7. |Praca domowa |Zadaniem uczniów jest uzupełnienie wybranych zadań w |
| | |ćwiczeniach. |
| | | |