Dodaj publikację
Autor
Beata Michno-Zając
Data publikacji
2018-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dzieci zapoznawane są z właściwościami węgla, przedmiotami, do których produkcji wykorzystuje się węgiel. Rodzice mają możliwość udziału w zajęciach i obserwacji swojego dziecka na tle grupy (jego funkcjonowania społecznego, aktywności, prezentacji zdobytej wcześniej wiedzy i nabytych umiejętności).
 Pobierz (doc, 39,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW
W GRUPIE DZIECI 5-LETNICH

TEMAT ZAJĘĆ: WĘGIEL W TYM, WĘGIEL W TAMTYM, ZDZIWISZ SIĘ W CZYM
JEST ZAWARTY...

Cele ogólne:
- Wspieranie w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznaniu i rozumieniu siebie
i swojego otoczenia
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
- Wspomaganie rozwoju mowy
- Kształtowanie sprawności fizycznej
- Wdrażanie do zgodnego funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych
- Kształtowanie pozytywnych relacji rodzic – dziecko – przedszkole

CELE OPERACYJNE: dziecko…
- śpiewa piosenkę
- określa cechy fizyczne minerałów: kolor, twardość, możliwość rysowania po papierze,
rozpuszczalność w wodzie itp.
- liczy obiekty posługując się liczebnikami głównymi
- wyznacza wynik dodawania i odejmowania pomagając sobie liczeniem na zbiorach zastępczych
- podejmuje próby liczenia w pamięci (dzieci zdolne)
- słucha uważnie wiersza
- wymienia przedmioty wymienione w wierszu
- wie, w których przedmiotach znajduje się węgiel
- wypowiada się poprawnie gramatycznie
- wyróżnia głoski w nagłosie, wygłosie, dzieli na sylaby
- podejmuje próby czytania (dzieci chętne, zdolne)
- próbuje celować piłką do kosza (BHP)
- stosuje się do poleceń nauczyciela i przestrzega obowiązujących zasad
- potrafi godzić się z porażką

CELE OPERACYJNE: rodzic...
- ma możliwość obserwacji dziecka na tle grupy

SRODKI DYDAKTYCZNE:
- tekst wiersza
- płyty CD z nagraniami
- plastikowy kosz
- piłka gumowa
- medale z punktacją
- napis umieszczony na patyku ” Tak”
- bryły: węgla kamiennego, soli,
- kartki A4 (białe i czarne)
- miseczki z wodą
- napis: gliceryna, smoła
- tamburyno
- lina
- eksponaty: peleryna przeciwdeszczowa, węgiel aptekarski, witaminy, ołówek, gąbka, świeca,
krem do rąk

FORMY PRACY:
praca z całą grupą
praca indywidualna
praca w małych grupach
METODY:
słowna
zadaniowa
el. m. E. Gruszczyk–Kolczyńskiej

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Przywitanie rodziców wspólnym śpiewem piosenki pt. ”Górniczy trud” z płyty „Śpiewające brzdące” cz. 9

2. Słuchanie wiersza pt. ”Węglowa rodzinka” autor M. Terlikowska .
To węglowa jest rodzina:
parafina, peleryna,
duża piłka w białe groszki
i z apteki proszek gorzki,
i ołówek w twym piórniku,
i z plastiku sześć koszyków
gąbka, co się moczy w wodzie,
i benzyna w samochodzie,
czarna smoła, biała świeca -
to rodzina węgla z pieca.

Widzę już zdziwione miny..
- Co ma węgiel do benzyny?
- Czy jest z węglem spokrewniona
gąbka miękka i czerwona?

Otóż właśnie - wiem na pewno,
że jest jego bliską krewną:
węgla jest po odrobinie
w parafinie, w pelerynie,
w białej piłce w duże groszki
i z apteki - w proszku gorzkim,
i w ołówku w twym piórniku,
i w koszyku tym z plastyku...
Nawet świeczki, te z choinki -
to też węgla są kuzynki.

Lecz wśród wielkiej tej rodziny,
wśród kuzynów i rodzeństwa ...