Dodaj publikację
Autor
Iwona Pastusiak
Data publikacji
2018-06-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela biologii i opiekuna świetlicy szkolnej ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (pdf, 402,6 KB)

Podgląd treści

§ 8 ust. 2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu
doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania

Termin

Dowody realizacji

Ocena własnych umiejętności i możliwości, dotychczasowej pracy
nauczyciela i wychowawcy. Analiza pracy zawodowej oraz
zaplanowanie kolejnych działań w procesie kształcenia i
wychowania z uwzględnieniem specyfiki szkoły, jej potrzeb oraz
potrzeb uczniów.

IX 2015

Teczka osiągnięć zawodowych

Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa
oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli

IX 2015

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i
sporządzenie planu rozwoju zawodowego

Dokładna, wnikliwa analiza dokumentów i opracowań, które
powstają w szkole: Statut Szkoły, Szkolny Program Wychowawczy
oraz Szkolny Zestaw Programów Nauczania.

Okres stażu

Dokumentacja szkolna potwierdzona podpisem

Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego Dzielenie się
wiedzą podczas posiedzeń zespołu przedmiotowego, lekcje
koleżeńskie, opracowywanie testów kontrolnych, testów
diagnozujących poziom wiedzy uczniów.

Okres stażu

1

Sprawozdania z zebrań zespołu przedmiotowego,
scenariusze zajęć, zestawy zadań

Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela
i szkoły. Aktywny udział w kursach, szkoleniach i warsztatach
zorganizowanych w ramach WDN. Współpraca z pedagogiem.
Uczestnictwo w konferencjach przedmiotowych, szkoleniach i
kursach, warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej i
wychowawczej.

Okres stażu

Świadectwa ukończenia, dokumentacja z posiedzeń rad
pedagogicznych, notatki

Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej: podczas
zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.

Okres stażu

Scenariusze zajęć

Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce:
przygotowywanie uczniów do konkursów, współpraca z Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną. W czasie pobytu na świetlicy pomoc
w odrabianiu pracy domowej uczniom słabszym i rozwijanie
zainteresowań uczniów

Okres stażu

Zestawy zadań, zgromadzone materiały, notatki, plan
pracy świetlicy

Samodzielna lektura pedagogiczna i metodyczna: systematyczne
studiowanie czasopism i książek pedagogicznych

Okres stażu

Notatki własne

Współpraca z rodzicami. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów.
Spotkanie z rodzicami w ramach zebrań oraz indywidualne
spotkania.

Okres stażu

Notatki własne, sprawozdania z zebrań z rodzicami,
kserokopia dziennika lekcyjnego (kontakty z rodzicami)

2

Udział w pracach związanych z realizacją podstawowych funkcji
szkoły i wynikających z nich zadań: współtworzenie dokumentów
wewnątrzszkolnych, planowanie, koordynacja, prowadzenie
uroczystości szkolnych, udział w pracach komisji szkolnych,
pełnienie powierzonych funkcji, współudział w organizowaniu na
terenie szkoły konkursów matematycznych dla uczniów

Okres stażu

sprawozdania

Elektroniczne zestawienie wyników nauczania półrocznych i
rocznych

Okres stażu

wydruki

Prowadzenie strony internetowej szkoły oraz fanpage szkoły

Okres stażu

Adres strony internetowej szkoły oraz fanpage

§ 8 ust.2 pkt.2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania

Termin

Dowody realizacji

Stosowanie sieci Internet w życiu prywatnym i
zawodowym. Wykorzystanie komputerowych
programów ...