Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO I PRZYRODY
KLASA: V
DATA: 09.10.2015r.
TEMAT: How to stay healthy? Food pyramid. Zasady zdrowego odżywiania się. Piramida pokarmowa.
Treści nauczania (zgodne z podstawą programową): żywienie, artykuły spożywcze, zasady prawidłowego odżywiania się, zasady przygotowania posiłków, higiena zębów).
Cele ogólne:
Utrwalenie wiadomości o zasadach prawidłowego odżywiania się.
Utrwalenie zasad higienicznego przyrządzania i spożywania posiłków.
Zapoznanie z nazwami poszczególnych „pięter” piramidy pokarmowej w języku angielskim.
Utrwalenie lub wprowadzenie wybranych nazw artykułów spożywczych w języku angielskim.
Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi:
zareagować w języku angielskim na określone pytania i sytuacje,
rozwiązać krzyżówkę obrazkową w języku angielskim,
wymienić ‘pietra” piramidy pokarmowej i nazwać je w języku polskim i angielskim,
sformułować jadłospis dla swojego kolegi na wybrany dzień,
poprawnie łączyć karty słowne przedstawiające nazwy „pięter” piramidy pokarmowej w języku angielskim z kartami obrazkowymi,
zidentyfikować rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
omówić zasady higienicznego przyrządzania i spożywania posiłków,
współpracować w grupie,
dokonać oceny zajęć
Metody nauczania:
Metoda audiolingwalna,
Metoda audiowizualna,
Metoda komunikacyjna,
Pogadanka,
Pokaz/ doświadczenie.
Metody pracy:
Indywidualna,
Grupowa,
Praca w parach
Środki dydaktyczne:
Karty pracy, zarys piramidy pokarmowej, laptop, rzutnik, film, materiały autentyczne
PRZEBIEG LEKCJI
Lp.
Przebieg lekcji
Materiały
CZĘŚĆ WSTĘPNA – ROZGRZEWKA JĘZYKOWA
1.
2.
3.
Rozgrzewka językowa – zabawa Guess who…? aktywizacja wiedzy i umiejętności uczniów dotycząca opisywania wyglądu, charakteru i nastroju postaci przedstawionych na zdjęciach. Uczniowie pracują w parach.
Krzyżówka obrazkowa w języku angielskim, której rozwiązanie jest tematem lekcji.
Uczniowie indywidualnie rozwiązują krzyżówkę.
Nauczyciel zapisuje temat w języku polskim i angielskim na tablicy podając cele lekcji.
5 fotografii przedstawionych na rzutniku
Karta pracy nr 1 – Worksheet 1
CZĘŚĆ GŁÓWNA – WPROWADZENIE I REALIZACJA TEMATU
4.
Nauczyciel przyrody przypomina z uczniami poszczególne „piętra” piramidy pokarmowej. Uczniowie przypinają karty obrazkowe do zarysu piramidy umieszczonego na tablicy.
Zarys piramidy pokarmowej
Karty obrazkowe
5.
Uczniowie otrzymują małe piramidy pokarmowe oraz angielskie nazwy poszczególnych pięter. Ich zadaniem jest intuicyjnie przyporządkować właściwe nazwy pięter. Następnie przypinają nazwy do piramidy na tablicy i powtarzają je za nauczycielem.
Karta pracy nr 2
Karty wyrazowe
6.
Uczniowie wklejają swoje piramidy wraz z właściwymi nazwami do zeszytu
Karta pracy nr 2
7.
Nauczyciel języka angielskiego włącza film o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych. Uczniowie zaznaczają produkty, które chce zjeść dana postać.
www.britishcouncil.org
Karta pracy nr 3
8.
Nauczyciel przyrody omawia z uczniami zasady higienicznego przyrządzania i spożywania posiłków oraz wykonuje eksperyment przyrodniczy (umieszcza jajo w coca-coli)
Jajo, coca-cola
CZĘŚĆ KOŃCOWA – PODSUMOWANIE
9.
Praca w grupach Jako podsumowanie uczniowie indywidualnie ...