Dodaj publikację
Autor
Joanna Maciakiewicz
Data publikacji
2018-06-13
Średnia ocena
5,00
Pobrań
104

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt opracowany przez opiekuna stażu, dotyczy realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zatrudnionego jako wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii.
 Pobierz (docx, 31,0 KB)

Komentarze

koma, 2018-06-16, ocena:

A gdzie propozycja oceny - pozytywna/negatrywna?

Podgląd treści

PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

OPRACOWANY PRZEZ OPIEKUNA STAŻU

1. Nauczyciel stażysta: mgr XXX2. Wykształcenie: pedagogika specjalna o specjalizacji resocjalizacja3. Nazwa placówki: MOS4. Zajmowane stanowisko: wychowawca 5. Okres stażu: od 01.09.2015 r. do 31.05.2016 r.

6. Opiekun stażu: mgr Joanna Maciakiewicz - psycholog

Zgodnie z zapisem wynikającym z art. 9c z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela oraz Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli przedstawiam opracowany przeze mnie projekt oceny dorobku zawodowego Pana XXX

Stażysta zatrudniony jest jako wychowawca grupy II Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w XXX od dnia 01.09.2015r. Odbył on staż niezbędny do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego we wskazanym terminie. Pan XXX ubiegając się o awans w okresie stażu realizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez dyrektora placówki planie rozwoju zawodowego spełniając wskazane wymagania w sposób następujący:

Poznał organizację i zasady funkcjonowania placówki w stopniu dobrym.

Jako debiutujący wychowawca ośrodka socjoterapeutycznego dla dzieci i młodzieży pan XXX w szczególności poznawał organizację, zadania i zasady funkcjonowania placówki (regulaminy, programy, statut), w tym sposoby prowadzenia obowiązującej dokumentacji: dziennik zajęć wychowawczych, zeszyt „Z”, zeszyt obserwacji i inne. Zapoznał się on z przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy, jak również uczestniczył w szkoleniu BHP. Wiedzę w tym zakresie pan XXX zdobywał także poprzez rozmowy i obserwację pracy kadry ZPR-S, zaznajamiając się jednocześnie z procedurami obowiązującymi w placówce. Nauczyciel stażysta zapoznał się również z dokumentacją wychowanków zawartą w ich aktach ze szczególnym uwzględnieniem podopiecznych przydzielonych nauczycielowi indywidualnie.

Na samym początku stażu nauczyciel zapoznał się z obowiązującą procedurą dotyczącą awansu zawodowego oraz przepisów prawa oświatowego tj.: Karta Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty oraz rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. W dniu 01.09.2015r. podpisano kontrakt ustalający cele i zasady współpracy, obowiązki stażysty i opiekuna. Przez cały okres stażu kontrakt był przestrzegany a współpraca z opiekunem układała się pomyślnie. Pan XXX wywiązywał się z ustaleń, terminowo realizował zadania, sporządzał notatki, gromadził materiały i zdawał relacje ustne i pisemne z dokonywanych działań.

2. Opanował umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych

zadań w stopniu dostatecznym

Wychowawca od początku stażu starał się być blisko wychowanków. Z dużym zaangażowaniem, ciekawością i otwartością poznawał swoich podopiecznych w bezpośrednim kontakcie indywidualnym, grupowym podczas własnych dyżurów, jak i przyglądając ich zachowaniom będąc obserwatorem ...