Dodaj publikację
Autor
Joanna Maciakiewicz
Data publikacji
2018-06-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego psychologa - nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego, zatrudnionego w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii.
 Pobierz (doc, 159,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Opracowała: mgr JOANNA MACIAKIEWICZ

Stanowisko: PSYCHOLOG

Nazwa szkoły: ZESPÓŁ PLACÓWEK RESOCJALIZACYJNO - SOCJOTERAPEUTYCZNYCH W OŁAWIE

Początek stażu: 1 WRZESIEŃ 2015

Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy

Niniejszy plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie wytycznymi aktualnie obowiązujących aktów prawnych:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami  

Wyznaczone zadania będą przeze mnie realizowane zgodnie z § 8 ust.1 w/w rozporządzenia poprzez:
1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki.
3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego.

§ 8. ust. 2. pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|L.P. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |TERMIN |
| | | | | |
|1. |Aktywne uczestnictwo w działaniach |Udział w superwizji |Dokumentacja, potwierdzenia, ankiety,|Okres stażu |
| |podnoszących jakość pracy placówki |Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb placówki – tworzenie ankiet i diagnoz np. |opublikowane informacje/wnioski/ | |
| | |ankieta dotycząca poczucia bezpieczeństwa, opinia o uczniu |stworzone materiały | |
| | |Analiza dokumentów i ich nowelizacja – praca w komisjach ds. koncepcji pracy,| | |
| | |strategii rozwoju, programu wychowawczego zespołu placówek resocjalizacyjno | | |
| | |–socjoterapeutycznych | | |
| | |Udział w procesie ewaluacji pracy placówki – poprzez wykorzystanie nowych | | |
| | |metod ewaluacji | | |
| | |Tworzenie procedur i regulaminów zwiększających bezpieczeństwo wychowanków w placówce| | |
| | |– np. działania w przypadku podjęcia przez wychowanka próby samobójczej | | |
| | | | | |
| | |Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi potrzebami | | |
| | |i zainteresowaniami, jak i potrzebami placówki – np. uzyskanie certyfikatu z ART | | |
| | |Uczestnictwo w szkoleniowych Radach Pedagogicznych |Zaświadczenia | |
| |Systematyczne pogłębianie swojej wiedzy i |Samodzielne poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności poprzez studiowanie | | |
|2. |umiejętności zawodowych poprzez udział w |literatury fachowej, publikacji, czasopism z zakresu psychologii, pedagogiki, | |Okres stażu |
| |wewnątrzszkolnymi i zewnętrznym doskonaleniu|resocjalizacji | | |
| | | | | |
| | |Przeprowadzanie badań kwestionariuszowych, analiza i opracowanie wyników - np. pod | | |
| | |kątem dominacji półkulowej i ocena potencjału sensorycznego każdego wychowanka | | |
| | |Przekazywanie wychowawcom i nauczycielom wniosków wraz ze wskazówkami do pracy | | |
| | |indywidualnej w formie pisemnej a czasem także ich prezentacja na zespole bądź Radzie| | |
| | |Pedagogicznej | | |
| |Opracowywanie diagnoz wychowanków na | | | |
| |potrzeby pełniejszego konstruowania IPE-T |Prowadzenie terapii indywidualnej metodą EEG Biofeedback. |Kwestionariusze i pisemne| |
| | |Prowadzenie indywidualnych zajęć, treningów relaksacyjnych dla osób szczególnie |opracowanie diagnoz z wnioskami | |
|3 ...