Dodaj publikację
Autor
Magdalena Buczel
Data publikacji
2018-06-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego (nauczyciel mianowany).
 Pobierz (doc, 53,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

|§ 7 ust. 2 pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, |
|a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; |
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|Wstępna ocena własnych umiejętności. |Analiza i ocena własnych działań, formułowanie wniosków do dalszej pracy. |IX 2010r. |Plan rozwoju zawodowego |
|Pogłębienie wiedzy metodycznej |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego służących mojemu |Okres stażu |Potwierdzenie uczestnictwa |
|i merytorycznej poprzez udział w różnych formach doskonalenia |rozwojowi. | |w formach doskonalenia, |
|zawodowego. | | |konspekty zajęć, dokumentacja |
| |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych | |pracy zespołu. |
| |nauczycieli, prowadzenie zajęć hospitowanych przez opiekuna stażu i dyrektora | | |
| |szkoły. | | |
| | | | |
| |Uczestnictwo w zebraniach zespołu humanistycznego. | | |
| | | | |
| |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. | | |
| | | | |
| |Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: konferencjach | | |
| |metodycznych, warsztatach metodycznych dotyczących nauczania języka polskiego, | | |
| |szkoleniach prowadzonych przez WCDN | | |
| |i DODN. | | |
|Lektura prasy pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań|Samodzielne studiowanie fachowej literatury i czasopism a także |Okres stażu |Notatki, scenariusze zajęć |
|metodycznych. |przeglądanie edukacyjnych stron www. | |wykorzystujące nowo nabytą |
| | | |wiedzę |
| | | |i umiejętności. |
|Ocena skuteczności podejmowanych działań. |Mierzenie jakości swojej pracy z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi badawczych|Okres stażu |Zestawienie wyników testów |
| |(np. testy, sprawdziany). | |i sprawdzianów. |
| | | | |
| |Analiza i interpretacja wyników próbnego | | |
| |i właściwego sprawdzianu po klasie szóstej. | | |
| | | | |
| |Opracowanie i analiza wyników diagnozy | | |
| |z języka polskiego. | | |

|§ 7 ust. 2 pkt 2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska |
|lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; |
|Wspieranie rozwoju intelektualnego uczniów. |Opracowanie planu pracy i prowadzenie kółka dla uczniów zainteresowanych |Okres stażu |Plan pracy koła teatralnego, |
| |teatrem. | |sprawozdanie z koła teatralnego.|
| | | | |
| |Wspieranie uczniów w przygotowaniach do konkursów szkolnych oraz pozaszkolnych. | | |
| | | | |
| |Wspieranie uczniów w przygotowaniach do sprawdzianu szóstoklasisty. | | |
| | | | |
| |Organizowanie i współorganizowanie szkolnych konkursów polonistycznych. | | |
| |Organizacja pozaszkolnego konkursu z języka polskiego. | | |
| |Prowadzenie konsultacji dla uczniów. | | |
| |Praca z uczniem z problemami w nauce. | | |
|Realizacja szkolnego programu wychowawczego. |Stosowanie różnorodnych form pracy wychowawczej. |Okres stażu |Program wychowawczy klasy. |
| | | | |
| |Promowanie pożądanych postaw uczniów. Rozwijanie patriotyzmu lokalnego | | |
| |i globalnego. | | |
| | | | |
| |Przeciwdziałanie wagarom, agresji, wandalizmowi i nałogom. | | |
| | | | |
| |Uczestnictwo i współrealizacja ogólnoszkolnych imprez organizowanych na rzecz | | |
| |środowiska. | | |
|Dostosowanie sposobu prowadzenia zajęć do uczniów o specyficznych |Motywowanie uczniów do podjęcia dodatkowych wysiłków w zdobywaniu wiedzy |Okres stażu |Konspekty lekcji, notatki z |
|potrzebach edukacyjnych. |wykraczającej poza ramy programowe. | |lekcji. |
| | | | |
| |Wyrównywanie szans między uczniami na określonym etapie edukacyjnym poprzez | | |
| |indywidualizację procesu nauczania. | | |

|§ 7 ust. 2 pkt 3 umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. |
|Wykorzystanie technologii ...