Dodaj publikację
Autor
Karolina Błaszczyk
Data publikacji
2018-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Nauczyciel informatyki i nauczyciel bibliotekarz.
 Pobierz (doc, 155,0 KB)

Podgląd treści

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 2
W GNIEŹNIE

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: Karolina Błaszczyk – nauczyciel mianowany
Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa i Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 14 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym nr 2 w Gnieźnie
Stanowisko: bibliotekarz, nauczyciel informatyki
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2015r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2018r.

WSTĘP

Jestem nauczycielem mianowanym, zatrudnionym w SOSW nr 2 w Gnieźnie, gdzie powierzono mi nauczanie informatyki w ZSZ i zajęć komputerowych w SP oraz pełnienie funkcji bibliotekarza. Ponadto jestem wychowawcą klasy 3b w ZSZ. Posiadam 9-letni staż pracy.

Praca w zawodzie nauczycielskim wymaga stałego i systematycznego doskonalenia zawodowego, dlatego postanowiłam wstąpić na drogę awansu zawodowego, by w dalszym ciągu doskonalić swój warsztat pracy w realizacji zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych, co przyczyni się również do podniesienia jakości pracy szkoły. Celem mojego stażu będzie rozwój osobisty i zawodowy, który pozwoli mi pełniej oddziaływać na uczniów, rozwijać wśród nich szereg zainteresowań, uczyć ich kreatywnego i twórczego myślenia. Dopełnieniem tego okresu będzie uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Plan rozwoju zawodowego został skonstruowany w oparciu o rozporządzenie, wg którego nauczyciel mianowany, ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, w okresie odbywania stażu powinien spełnić określone wymagania. W moim planie uwzględniłam zatem:

§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

§ 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

§ 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

§ 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

§ 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

§ 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel ...