Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans
na stopień nauczyciela dyplomowanego
§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
Zadania:
Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju.
Formy realizacji:
- Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli)
- Śledzenie ewentualnych zmian
- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu
- Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły
- Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
- Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego
Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Formy realizacji:
- Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych oraz szkoleniowych) oraz wykorzystanie nabytej wiedzy/umiejętności w pracy zawodowej.
- Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego (lider) oraz wykorzystanie nabytej wiedzy, umiejętności w pracy zawodowej.
- Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycieli, wydawnictwa, etwinning, GWSH – Filia Koszalin i wykorzystanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej np. korzystanie z metod stymulowania rozwoju dziecka z deficytami lub uzdolnieniami, wykorzystanie na lekcjach platformy LearningApss.
- Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania matematyki w celu wzbogacenia warsztatu pracy i poznawania nowoczesnych metod nauczania oraz wykorzystanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej.
Rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów
Formy realizacji:
- Zorganizowanie i prowadzenie koła matematycznego dla uczniów uzdolnionych oraz kontynuacja realizacji Programu koła matematycznego dla uczniów klas IV – VI „ Być jak Pitagoras”.
Aktywne włączanie się w realizację imprez i innych zadań promujących szkołę.
Formy realizacji:
- Współorganizacja Dnia Otwartego szkoły
- Współorganizacja Festynu rodzinnego
Wdrażanie działań (zadań) wypracowanych podczas posiedzeń zespołów wychowawczych, rad pedagogicznych w celu wyeliminowania niepożądanych zachowań uczniów
Formy realizacji:
- Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących zachowania uczniów w celu wypracowania sposobów na wyeliminowanie lub zminimalizowanie negatywnych postaw.
- Współpraca z wychowawcami klas w sprawach wychowawczych.
- Realizacja ustalonych rekomendacji / wniosków do pracy wychowawczej.
Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów.
Formy realizacji:
- Ewaluacja Przedmiotowych Zasad Oceniania z matematyki dla klas IV – VI i ewentualna modyfikacja.
- Systematyczne diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów - przeprowadzanie sprawdzianów wiadomości i umiejętności z matematyki dla uczniów klas IV- VI – diagnoza wstępna, końcowa
- Analiza diagnozy wstępnej z matematyki. Opracowanie i wdrożenie wniosków ...