Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Matusz
Data publikacji
2018-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 21,7 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans

na stopień nauczyciela dyplomowanego

§8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;

Zadania:

Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju.

Formy realizacji:

- Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli)

- Śledzenie ewentualnych zmian

- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu

- Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły

- Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

- Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego

Doskonalenie własnego warsztatu pracy.

Formy realizacji:

- Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych oraz szkoleniowych) oraz wykorzystanie nabytej wiedzy/umiejętności w pracy zawodowej.

- Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego (lider) oraz wykorzystanie nabytej wiedzy, umiejętności w pracy zawodowej.

- Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Centrum Edukacji Nauczycieli, wydawnictwa, etwinning, GWSH – Filia Koszalin i wykorzystanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej np. korzystanie z metod stymulowania rozwoju dziecka z deficytami lub uzdolnieniami, wykorzystanie na lekcjach platformy LearningApss.

- Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania matematyki w celu wzbogacenia warsztatu pracy i poznawania nowoczesnych metod nauczania oraz wykorzystanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej.

Rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów

Formy realizacji:

- Zorganizowanie i prowadzenie koła matematycznego dla uczniów uzdolnionych oraz kontynuacja realizacji Programu koła matematycznego dla uczniów klas IV – VI „ Być jak Pitagoras”.

Aktywne włączanie się w realizację imprez i innych zadań promujących szkołę.

Formy realizacji:

- Współorganizacja Dnia Otwartego szkoły

- Współorganizacja Festynu rodzinnego

Wdrażanie działań (zadań) wypracowanych podczas posiedzeń zespołów wychowawczych, rad pedagogicznych w celu wyeliminowania niepożądanych zachowań uczniów

Formy realizacji:

- Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących zachowania uczniów w celu wypracowania sposobów na wyeliminowanie lub zminimalizowanie negatywnych postaw.

- Współpraca z wychowawcami klas w sprawach wychowawczych.

- Realizacja ustalonych rekomendacji / wniosków do pracy wychowawczej.

Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów.

Formy realizacji:

- Ewaluacja Przedmiotowych Zasad Oceniania z matematyki dla klas IV – VI i ewentualna modyfikacja.

- Systematyczne diagnozowanie wiedzy i umiejętności uczniów - przeprowadzanie sprawdzianów wiadomości i umiejętności z matematyki dla uczniów klas IV- VI – diagnoza wstępna, końcowa

- Analiza diagnozy wstępnej z matematyki. Opracowanie i wdrożenie wniosków ...