Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego - Katarzyna Jęczalik-Dudas
Miejsce zatrudnienia - Zespół Szkół w Brzózie Królewskiej
Nauczany przedmiot - język angielski
Data rozpoczęcia stażu - 01.09.2015r.
Data zakończenia stażu - 31.05.2018r.
Brzóza Królewska, 04.06.2018r.
Ja - Nauczyciel
Jestem nauczycielem z 10-letnim stażem. Moją przygodę z nauczaniem zaczęłam
w Publicznym Gimnazjum w Rakszawie w 2007 roku. Rok później uzyskałam stopień nauczyciela kontraktowego.
Staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam w Zespole Szkół w Brzózie Królewskiej
1 września 2015 roku jako nauczyciel świetlicy. Następnie przez ponad rok kontynuowałam go w Zespole Szkół w Giedlarowej jako nauczyciel języka angielskiego w gimnazjum. Natomiast ostatni rok mojego stażu odbywałam ponownie w Zespole Szkół w Brzózie Królewskiej, tym razem jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej. W związku ze zmianami miejsca zatrudnienia, mój plan rozwoju zawodowego dwa razy ulegał modyfikacji poprzez dołączenie aneksów.
W trakcie trwania stażu miałam okazję pracować na różnych poziomach edukacyjnych tj.
w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum oraz jako nauczyciel świetlicy. Ta różnorodność sprawiła, że moje umiejętności jako nauczyciela były nieustannie wystawiane na próbę, testowane i poddawane weryfikacji. Wymagało to ode mnie ogromnej elastyczności, zarówno w podejściu do danej grupy wiekowej jak i stosowaniu metod i form pracy. Dzięki temu mogłam poznać specyfikę pracy na wszystkich tych etapach co przyczyniło się do znacznego pogłębienia mojej wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki
i dydaktyki uwzględniając przy tym potrzeby rozwojowe uczniów. Poszerzałam znajomość prawa oświatowego oraz uczestniczyłam aktywnie w życiu szkoły.
Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań, które zawarłam w planie rozwoju zawodowego, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zmianami Ministra Edukacji Narodowej z 14 listopada 2007r.).
1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
(§7 ust. 2 pkt 1)
1. Współpraca z opiekunami stażu
Realizację zadań określonych w planie rozwoju zawodowego rozpoczynałam od nawiązania współpracy z opiekunami stażu. Nasze wspólne działania regulował zawarty kontrakt oraz harmonogram wzajemnych obserwacji lekcji i konsultacji. Aby wzbogacić swoją wiedzę
i doskonalić warsztat pracy uczestniczyłam jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekunów stażu. Prowadziłam także lekcje w obecności opiekunów, starając się uwzględniać wszelkie wskazówki, które zostały mi udzielane na rozmowach pohospitacyjnych. Dzięki radom i wiedzy nauczycieli z wieloletnim stażem, miałam możliwość zapoznania się ...