Dodaj publikację
Autor
Joanna Zubrzycka
Data publikacji
2018-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
497

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie pedagoga z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
 Pobierz (pdf, 493,3 KB)

Podgląd treści


Opis i analiza realizacji wymagań

(§ 8 ust. 2 pkt 1)


Uzyskanie pozytywnych efektów

w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej

na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej

i podniesienie jakości pracy Poradni

1

Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy – ten obszar jest bardzo istotny w mojej pracy.

Dlaczego? Podejmując działania pomocowe wobec innych „narzędziem” pomagania jest sam człowiek – z jego wiedzą, systemem wartości,

umiejętnościami. Dlatego należy dbać o to narzędzie. Możliwość „przegadania” przypadków, udział w warsztatach i szkoleniach, samodzielne

studiowanie literatury pomaga mi rozwijać kompetencje zawodowe i jednocześnie jest okazją do wymiany doświadczeń, dzielenia się wiedzą,

co w istotny sposób wpływa na podniesienie jakości działań Poradni.

Jako spełnienie wymagań określonych w § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia zaprezentuję:

 Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

 Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami Poradni i nauczyciela.

 Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej.

 Podejmowanie działań dydaktycznych i wychowawczych wynikających z zadań pedagoga.

2

Ad. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Ad. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Zadania realizowane

w czasie stażu

1. Poznanie procedury
awansu zawodowego
na stopień nauczyciela
dyplomowanego.

2. Dokumentowanie
realizacji planu rozwoju
zawodowego
i sporządzenie
sprawozdania
z realizacji planu
rozwoju zawodowego.

Formy realizacji

Opis realizacji/efekty

 Poznanie procedury awansu zawodowego.
 Dokonanie analizy Karty Nauczyciela oraz wybranych

pozycji z zakresu prawa oświatowego min.:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia
1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczyciel (Dz. U. z 2013 r., poz. 393 ).
Systematycznie śledzenie wszelkich informacji
dotyczących awansu zawodowego pojawiających się
w Internecie.

W wyniku podjętych działań:

 poznałam wymagania niezbędne

do uzyskania awansu na nauczyciela
dyplomowanego,

 poszerzyłam wiedzę na temat

aspektów prawnych systemu awansu
zawodowego,

 opracowałam i wdrożyłam do

działania plan rozwoju zawodowego

 sporządziłam sprawozdanie z realizacji

planu rozwoju zawodowego
nauczyciela ubiegającego się o stopień
nauczyciela dyplomowanego.

 Gromadzenie materiałów, świadectw, zaświadczeń

 Sporządzenie teczki awansu

i dokumentów.

z dokumentacją.

 Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju

 Sporządzenie sprawozdania z realizacji

zawodowego.

planu rozwoju zawodowego.

 Satysfakcja z wykonywanej pracy

i prowadzonych działań.

3

Ad 3. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami Poradni i nauczyciela.

W okresie stażu brałam udział w różnych szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych celem podniesienia własnych kwalifikacji i zdobycia

nowych umiejętności. Łącznie w tym czasie ukończyłam ponad 400 godzin szkoleń ...