Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Opis i analiza realizacji wymagań
(§ 8 ust. 2 pkt 1)
Uzyskanie pozytywnych efektów
w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej
na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy Poradni
1
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy – ten obszar jest bardzo istotny w mojej pracy.
Dlaczego? Podejmując działania pomocowe wobec innych „narzędziem” pomagania jest sam człowiek – z jego wiedzą, systemem wartości,
umiejętnościami. Dlatego należy dbać o to narzędzie. Możliwość „przegadania” przypadków, udział w warsztatach i szkoleniach, samodzielne
studiowanie literatury pomaga mi rozwijać kompetencje zawodowe i jednocześnie jest okazją do wymiany doświadczeń, dzielenia się wiedzą,
co w istotny sposób wpływa na podniesienie jakości działań Poradni.
Jako spełnienie wymagań określonych w § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia zaprezentuję:
Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami Poradni i nauczyciela.
Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Podejmowanie działań dydaktycznych i wychowawczych wynikających z zadań pedagoga.
2
Ad. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Ad. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Zadania realizowane
w czasie stażu
1. Poznanie procedury
awansu zawodowego
na stopień nauczyciela
dyplomowanego.
2. Dokumentowanie
realizacji planu rozwoju
zawodowego
i sporządzenie
sprawozdania
z realizacji planu
rozwoju zawodowego.
Formy realizacji
Opis realizacji/efekty
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Dokonanie analizy Karty Nauczyciela oraz wybranych
pozycji z zakresu prawa oświatowego min.:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia
1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczyciel (Dz. U. z 2013 r., poz. 393 ).
Systematycznie śledzenie wszelkich informacji
dotyczących awansu zawodowego pojawiających się
w Internecie.
W wyniku podjętych działań:
poznałam wymagania niezbędne
do uzyskania awansu na nauczyciela
dyplomowanego,
poszerzyłam wiedzę na temat
aspektów prawnych systemu awansu
zawodowego,
opracowałam i wdrożyłam do
działania plan rozwoju zawodowego
sporządziłam sprawozdanie z realizacji
planu rozwoju zawodowego
nauczyciela ubiegającego się o stopień
nauczyciela dyplomowanego.
Gromadzenie materiałów, świadectw, zaświadczeń
Sporządzenie teczki awansu
i dokumentów.
z dokumentacją.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju
Sporządzenie sprawozdania z realizacji
zawodowego.
planu rozwoju zawodowego.
Satysfakcja z wykonywanej pracy
i prowadzonych działań.
3
Ad 3. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami Poradni i nauczyciela.
W okresie stażu brałam udział w różnych szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych celem podniesienia własnych kwalifikacji i zdobycia
nowych umiejętności. Łącznie w tym czasie ukończyłam ponad 400 godzin szkoleń ...