Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Emilia Rosińska – nauczyciel kontraktowy
nauczany przedmiot- biologia
Zespół Szkół Technicznych w Toruniu
Dyrektor: mgr Anna Walter
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2014
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2017
Opiekun stażu: mgr Ewelina Bielska
Wymagania niezbędne do
uzyskania stopnia nauczyciela
mianowanego
Zadania
Forma i termin realizacji
Uwagi o realizacji
Wymaganie §7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania
ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i
dokonywania zmian w tych działaniach
Współpraca z opiekunem stażu:
· Zawarcie kontraktu.
· Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
· Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
· Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, karty pracy, sprawdziany.
Praca w zespole przedmiotów przyrodniczo-informatycznych + przedsiębiorczość jako przewodnicząca.
Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z biologii, przygotowanie rozkładów zajęć zgodnych z podstawa programową.
Analiza własnej działalności dydaktyczno-wychowawczej z uwzględnieniem wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów.
Publikowanie własnych prac:
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW.
Udostępnienie nauczycielom uczącym scenariuszy lekcji, sprawdzianów w ramach WDN.
Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego, radach pedagogicznych.
Udział w warsztatach metodycznych – konferencjach.
Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli i poświęconych awansowi zawodowemu
Wrzesień2014
Kontrakt
Plan rozwoju zawodowego
Cały okres stażu
Konspekty, arkusze hospitacji, notatki, sprawdziany, testy, karty pracy,
Cały okres stażu sprawozdania semestralne z pracy komisji
Raz do roku,
rozkłady materiału, przedmiotowy system oceniania, ankieta i jej wyniki
cały okres stażu
według harmonogramu szkolnego, według terminów zaproponowanych przez wydawnictwa czy inne ośrodki szkoleń
listy obecności, notatki, certyfikaty, zaświadczenia,
Wymaganie §7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów,
problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów
społecznych i cywilizacyjnych
Wymaganie §7 ust.2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii
informacyjnej i komunikacyjnej
Współpraca z pedagogiem szkolnym.
Diagnoza potrzeb, możliwości i oczekiwań uczniów oraz ich sytuacji rodzinnej (zapoznanie się z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej)
Konsultacje z innymi nauczycielami.
Uwzględnianie indywidualnych możliwości ucznia, przydzielanie trudniejszych zadań uczniom szczególnie uzdolnionym, pomoc w zdobywaniu wiedzy i opanowaniu umiejętności w stopniu podstawowym uczniom mniej zdolnym.
Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów słabych.
Kontakty z rodzicami, konsultacje.
Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym
Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.
Udział w społecznych akcjach organizowanych przez szkołę.
Propagowanie akcji nawiązujących do ...