Dodaj publikację
Autor
Irena Kornas
Data publikacji
2018-06-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pan nauczyciela biologii i informatyki.
 Pobierz (docx, 31,4 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowegona stopień nauczyciela dyplomowanego

PROCEDURA WSTĘPNA

Zadania

Formy realizacji

Termin

Uwagi

1. Poznanie procedury

awansu zawodowego

nauczycieli

Analiza przepisów prawa oświatowego

dotyczących awansu

zawodowego nauczycieli

(ustawy, rozporządzenia)

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

sierpień/ wrzesień 2015

wrzesień 2015

wniosek o rozpoczęcie

stażu

2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły

Analiza dokumentów:

Statut Szkoły, WSO

Program Wychowawczy, Profilaktyczny i System Orientacji Zawodowej

Koncepcja Pracy Szkoły, wizja i misja szkoły

wrzesień 2015

3.Dokumentowanie

realizacji planu

rozwoju zawodowego

Gromadzenie materiałów

i dokumentów

cały okres stażu

dokumentacja

4. Przygotowanie

projektu sprawozdania

Analiza, opis

realizacji planu rozwoju

zawodowego

maj 2018

sprawozdanie z realizacji

planu rozwoju

zawodowego

§8 ust. 2 pkt 1

uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

ZADANIE

FORMA REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

ocena własnych umiejętności – doskonalenie samooceny

autoewaluacja kompetencji, opracowanie ankiety skierowanej do ucznia, opracowanie ankiety skierowanej do rodzica

październik 2015

luty 2016

czerwiec 2016

analiza SWOT

ankiety

określenie mocnych i słabych stron własnej działalności

analiza własnej pracy poprzez opracowanie odpowiednich narzędzi badań

po każdym roku szkolnym

opracowane narzędzia badań

udział w różnych formach doskonalenia

aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach w PODN i Radach Pedagogicznych

cały okres stażu, wg potrzeb nauczyciela i szkoły

zaświadczenia

protokoły z rad

uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań

współpraca z dyrektorem szkoły, wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami, uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, praca w zespole przedmiotowym i wychowawczym, praca w komisjach egzaminacyjnych

cały okres stażu

zaświadczenie, protokoły

współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną

wdrażanie zaleceń poradni w program w proces dydaktyczny

wg potrzeb

prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów

zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

cały okres stażu

dziennik zajęć dodatkowych

współpraca ze strukturami samorządowymi

współorganizowanie akcji i imprez lokalnych

cały okres stażu

sprawozdania, fotografie

organizacja zaplecza pracy

pozyskiwanie środków na zakup pomocy dydaktycznych

cały okres stażu

potwierdzenie, fotografie

budowanie własnego warsztatu pracy

udoskonalenie i wystrój sali przyrodniczej, gazetki biologiczne,

powiększanie ilości środków dydaktycznych do nauczania biologii,

współpraca z wydawnictwami edukacyjnymi (podręczniki, pomoce naukowe, karty pracy)

samodzielne studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych, przegląd prasy ekologicznej, stron www.

cały okres stażu

zdjęcia

pozyskane podręczniki

streszczenia

§8 ust. 2 pkt 2

wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

ZADANIE

FORMA REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

organizacja warsztatu pracy przy pomocy technik komputerowych

opracowania sprawozdań, testów, kart pracy

cały okres stażu

sprawdziany, testy, karty pracy

prowadzenie dokumentacji związanej z ...