Dodaj publikację
Autor
Paulina Kruczek
Data publikacji
2018-07-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki w szkole podstawowej na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 44,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:

mgr

Nazwa szkoły:

Czas trwania stażu:

01.09.2015r. – 31.05.2018r.

Olkusz, wrzesień 2015 r.

CELE STAŻU:

poszerzenie zakresu wiedzy

doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły

wzbogacenie i urozmaicenie własnego warsztatu pracy

uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

ZADANIA ORGANIZACYJNE:

L.P.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

nauczycieli.

analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli;

złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu;

opracowanie planu rozwoju zawodowego;

śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego;

wrzesień 2015r.

cały okres stażu

wniosek o rozpoczęcie stażu;

PRZ

2.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

zawodowego.

gromadzenie materiałów i dokumentów;

cały okres stażu

potwierdzenia,

zaświadczenia,

opracowane materiały

3.

Przygotowanie

projektu

sprawozdania.

autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju

zawodowego;

maj 2018r.

sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

4.

Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

prawidłowe wypełnienie wniosku;

czerwiec 2018r.

wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego

Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:

§8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

LP

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI WSKAZÓWKI, UWAGI

1.

Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności.

uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, konferencjach WDN, warsztatach szkoleniowych, spotkaniach zespołu przedmiotowego oraz zespołu nauczycieli klas IV-VI, konferencjach odpowiadających potrzebom nauczyciela i szkoły;

udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej;

aktywna praca w zespole samokształceniowym (utworzenie biblioteczki matematycznej);

samodzielne studiowanie literatury oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki;

cały okres stażu

potwierdzenia;

podwyższenie jakości własnej pracy,a w konsekwencji wzrost jakości pracy szkoły

2.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

udział w szkoleniach dotyczących wprowadzenia nowych metod pracy nauczyciela matematyki;

opracowanie i wdrożenie własnych narzędzi pracy mających na celu wzbogacenie własnego warsztatu i służących do ewaluacji własnych działań (przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, ankiet itp.);

stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej;

analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne wartości;

opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki i planów pracy wychowawczej na poszczególne lata;

udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli;

według potrzeb

zaświadczenia

opracowane materiały

PSO, Plan Pracy Wychowawczej

notatki

3.

Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji ...