Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr
Nazwa szkoły:
Czas trwania stażu:
01.09.2015r. – 31.05.2018r.
Olkusz, wrzesień 2015 r.
CELE STAŻU:
poszerzenie zakresu wiedzy
doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły
wzbogacenie i urozmaicenie własnego warsztatu pracy
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
ZADANIA ORGANIZACYJNE:
L.P.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
UWAGI
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
nauczycieli.
analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli;
złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu;
opracowanie planu rozwoju zawodowego;
śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego;
wrzesień 2015r.
cały okres stażu
wniosek o rozpoczęcie stażu;
PRZ
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
zawodowego.
gromadzenie materiałów i dokumentów;
cały okres stażu
potwierdzenia,
zaświadczenia,
opracowane materiały
3.
Przygotowanie
projektu
sprawozdania.
autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju
zawodowego;
maj 2018r.
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
4.
Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
prawidłowe wypełnienie wniosku;
czerwiec 2018r.
wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego
Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
LP
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI WSKAZÓWKI, UWAGI
1.
Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności.
uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, konferencjach WDN, warsztatach szkoleniowych, spotkaniach zespołu przedmiotowego oraz zespołu nauczycieli klas IV-VI, konferencjach odpowiadających potrzebom nauczyciela i szkoły;
udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej;
aktywna praca w zespole samokształceniowym (utworzenie biblioteczki matematycznej);
samodzielne studiowanie literatury oraz aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki;
cały okres stażu
potwierdzenia;
podwyższenie jakości własnej pracy,a w konsekwencji wzrost jakości pracy szkoły
2.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
udział w szkoleniach dotyczących wprowadzenia nowych metod pracy nauczyciela matematyki;
opracowanie i wdrożenie własnych narzędzi pracy mających na celu wzbogacenie własnego warsztatu i służących do ewaluacji własnych działań (przygotowywanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, ankiet itp.);
stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej;
analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne wartości;
opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki i planów pracy wychowawczej na poszczególne lata;
udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli;
według potrzeb
zaświadczenia
opracowane materiały
PSO, Plan Pracy Wychowawczej
notatki
3.
Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji ...