Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
z języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym
w roku szkolnym 2017/2018
Celem przeprowadzenia próbnego egzaminu gimnazjalnego było zdiagnozowanie wiadomości i umiejętności językowych uczniów. Wyniki stanowią informację zwrotną o postępach poszczególnych uczniów oraz umożliwiają określenie, z którymi obszarami badanymi w czasie egzaminu uczniowie mają największe trudności.
Do próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego przystąpiło 17 uczniów z klasy IIIa oraz 16 uczniów z klasy IIIb. Jeden uczeń klasy IIIB nie przystąpił do egzaminu próbnego z powodu nieobecności w szkole.
Obie części egzaminu trwały po 60 minut.
POZIOM PODSTAWOWY
Arkusz zawierał 11 zadań zamkniętych różnego typu (wielokrotnego wyboru, prawda / fałsz, zadania na dobieranie). Zadania sprawdzały wiadomości oraz umiejętności uczniów w czterech obszarach: rozumienie ze słuchu (zadania 1-3), rozumienie tekstów pisanych (zadania 7-9), znajomość funkcji językowych (zadania 4-6) oraz znajomość środków językowych (zadania10-11). Za prawidłowe rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 40 punktów.
Standardy wymagań:
• Rozumienie wypowiedzi
➢ ustnej (znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, głównej myśli tekstu, intencji nadawcy)
➢ pisemnej (znajdowanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, intencji nadawcy)
• Znajomość środków językowych (posługiwanie się podstawowym zasobem środków językowych – leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych)
• Reagowanie na wypowiedzi (uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji oraz wyjaśnień, stosowanie form grzecznościowych, wyrażanie swoich emocji, prośby, podziękowania, zgody lub odmowy wykonania prośby.
W tabeli poniżej przedstawiono punktowy i procentowy udział badanych umiejętności
w całym arkuszu oraz numery zadań, które sprawdzają poszczególne umiejętności.
|Obszar standardów |Maksymalna liczba punktów |Procentowy udział badanych umiejętności|Numery zadań |
| | | |1.1, 1.2, 1.3, 1.4,1.5 |
|Rozumienie ze słuchu |12 |30% |2.1, 2.2, 2.3, 2.4 |
| | | |3.1, 3.2, 3.3 |
| | | |7.1, 7.2, 7.3, 7.4 |
|Rozumienie tekstów pisanych |12 |30% |8.1, 8.2, 8.3, 8.4 |
| | | |9.1, 9.2, 9.3, 9.4 |
| | | |4.4, 4.2, 4.3, 4.4 |
|Znajomość funkcji językowych |10 |25% |5.1, 5.2, 5.3 |
| | | |6.1, 6.2, 6.3 |
| | | | |
|Znajomość środków językowych |6 |15% |10.1, 10.2, 10.311.1, 11.2, 11.3|
ANALIZA DANYCH
| | |
|Średni wynik klas |Wynik szkoły |
| | | |
|Klasa III A – 21,82pkt (54,55%) |Klasa III B – 21,5pkt (53,75%) |21,67pkt (54,18%) |
W klasie IIIA wynik maksymalny to 32pkt (80%), a wynik minimalny to 9pkt (22,5%).
W klasie IIIB wynik maksymalny to 38pkt (95%), a wynik minimalny to 12pkt (30%).
Rozstęp wyników (różnica między najwyższym ...