Dodaj publikację
Autor
Agnieszka M.
Data publikacji
2018-08-13
Średnia ocena
5,00
Pobrań
139

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Krótkie sprawozdanie z zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla gimnazjum.
 Pobierz (doc, 33,0 KB)

Podgląd treści


Sprawozdanie z zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla uczniów gimnazjum

W I okresie roku szkolnego 2017/ 2018 prowadzono dodatkowe zajęcia języka angielskiego dla uczniów klas II, IIIa i IIIb gimnazjum. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu,
w środy w godzinach 7.30-8.15. Udział w zajęciach był dobrowolny.

Cele zajęć:
- systematyczne utrwalanie wiadomości i umiejętności kształtowanych w czasie lekcji,
- wyrównywanie braków i zaległości, wykonywanie dodatkowych ćwiczeń w obszarach, które sprawiają uczniom najwięcej trudności, np. zagadnienia gramatyczne,
- pogłębianie wiedzy z zakresu gramatyczno – leksykalnego,
- ćwiczenie sprawności językowych takich jak: słuchanie ze zrozumieniem, mówienie, redagowanie wypowiedzi pisemnych,
- możliwość poprawy ocen bieżących z kartkówek, sprawdzianów i innych prac pisemnych,
- pomoc uczniom w wyborze tematu projektu gimnazjalnego oraz w jego realizacji,
- rozwijanie zainteresowania uczniów językiem angielskim i kulturą krajów anglojęzycznych, np. poprzez wyszukiwanie informacji w Internecie czy przygotowywanie prezentacji dotyczących tych krajów,
- rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych oraz arkuszy egzaminacyjnych z lat ubiegłych.

Tematyka zajęć dobierana była w zależności od potrzeb poszczególnych uczniów,
w sposób umożliwiający realizację celów kształcenia. Utrwalano słownictwo z działów takich jak: Człowiek, Dom, Szkoła, Życie rodzinne i towarzyskie, Praca. Powtórzono zagadnienia gramatyczne obejmujące zasady tworzenia i użycia czasów teraźniejszych Present Simple
i Present Continuous, czasów przeszłych Past Simple z czasownikami regularnymi
i nieregularnymi oraz czasu Past Continuous, czasu przyszłego Future Simple, konstrukcji „be going to”, czasu Present Perfect, stopniowanie przymiotników, forma gerund i bezokolicznik z „to”.
W ramach przygotowania do egzaminu gimnazjalnego uczniowie rozwiązywali zadania kumulatywne typu transformacje, tłumaczenie fragmentów zdań, uzupełnianie tekstów z lukami, testy jednokrotnego wyboru, dobieranie itp.
Uczniowie klas III przygotowywali scenki oraz prezentacje o Anglii i Walii na Dzień Języków Obcych.
Uczennice realizujące projekt gimnazjalny z języka angielskiego w czasie dodatkowych zajęć pogłębiały swoją wiedzę o świętach brytyjskich poprzez wyszukiwanie informacji
i ciekawostek oraz przygotowywały plan swojej prezentacji.
Wszyscy uczniowie mieli możliwość poprawy ocen bieżących oraz konsultacji w razie trudności w opanowaniu jakiejś partii materiału.

Opracowała: