Dodaj publikację
Autor
Kamila Szewczyk
Data publikacji
2018-09-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zasady oceniania z języka niemieckiego zawierają wymagania edukacyjne na poszczególne oceny końcowe z przedmiotu oraz kryteria oceniania na lekcji.
 Pobierz (docx, 35,8 KB)

Podgląd treści

ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

w Zespole Szkół Katolickich

im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Piszu

obowiązuje od 3 września 2018r.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie MEN z dn. 23.08.2007r.zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. (Dz.U.z dn. 31sierp.2007r. Nr 157)

Rozporządzenie MEN w sprawie oceniania z 30.04.2007

Statut szkoły

Program nauczania języka niemieckiego dla klas III gimnazjum IV- V KL. Szkoły Podstawowej oraz VII- VIII KL. Szkoły Podstawowej

WSO

Nowa Podstawa Programowa

Celem kształcenia jest osiągnięcie poziomu opanowania języka obcego zapewniającego minimum komunikacji językowej. Minimum komunikacji językowej to: opanowanie podstawowych nawyków językowych na poziomie umożliwiającym uczestnictwo w komunikacji obcojęzycznej zarówno w kręgu poznanych i utrwalonych w szkole, jak i nowych sytuacji komunikacyjnych. Zgodnie z powyższym cele nauczania zakładają kształcenie następujących sprawności:

Sprawność rozumienia ze słuchu polegająca na zrozumieniu głównej myśli tekstu oraz zawartych w nim informacji szczegółowych. Sprawność ta oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym. Uczeń otrzymuje jedną ocenę za test.

Sprawność mówienia jest sprawdzana za pomocą następujących technik: odgrywanie ról, negocjonowanie z partnerem, tworzenie dialogów, odpowiedzi na pytania, opisywanie obrazka, udział w dyskusji, wyrażanie opinii, udzielanie i uzyskiwanie informacji. Mówienie oceniane jest w postaci dialogów, odpowiedzi ustnych, scenek językowych, głośnego czytania tekstu. Sprawność mówienia może być oceniana na każdej lekcji. Uczeń musi być przygotowany z trzech ostatnich lekcji do odpowiedzi.

Sprawność czytania ze zrozumieniem oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym. Uczeń otrzymuje jedną ocenę za test.

Sprawność pisania jest zintegrowana z innymi sprawnościami i systematycznie rozwijana, uwzględnia krótkie i dłuższe formy tekstów użytkowych w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Sprawdzana jest za pomocą następujących technik: układanie i przekształcanie zdań, pisanie krótkiej lub dłuższej formy użytkowej, np. list, e-meil, zaproszenie, swobodna wypowiedz na zadany temat, np. opis rodziny, mieszkania. Sprawność pisania oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym, jako praca domowa, czy też jako oddzielna forma pisemna wykonywana na lekcji

Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:

wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z języka niemieckiego, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania,

sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,

Oceniane są one za pomocą punktów wyrażonych w procentach, w przeliczeniu na oceny. Wygląda to następująco:

100 – 99 % - cel

98 – 86 % - bdb

85 – 71 % - db

70 – 51 % - dst

50 – 31 % - dop

30 - 0 % - ndst

Brak lub odpisywanie zadań domowych, korzystanie z niedozwolonych źródeł w czasie prac pisemnych, oddawanie ...