Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
w Zespole Szkół Katolickich
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Piszu
obowiązuje od 3 września 2018r.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie MEN z dn. 23.08.2007r.zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. (Dz.U.z dn. 31sierp.2007r. Nr 157)
Rozporządzenie MEN w sprawie oceniania z 30.04.2007
Statut szkoły
Program nauczania języka niemieckiego dla klas III gimnazjum IV- V KL. Szkoły Podstawowej oraz VII- VIII KL. Szkoły Podstawowej
WSO
Nowa Podstawa Programowa
Celem kształcenia jest osiągnięcie poziomu opanowania języka obcego zapewniającego minimum komunikacji językowej. Minimum komunikacji językowej to: opanowanie podstawowych nawyków językowych na poziomie umożliwiającym uczestnictwo w komunikacji obcojęzycznej zarówno w kręgu poznanych i utrwalonych w szkole, jak i nowych sytuacji komunikacyjnych. Zgodnie z powyższym cele nauczania zakładają kształcenie następujących sprawności:
Sprawność rozumienia ze słuchu polegająca na zrozumieniu głównej myśli tekstu oraz zawartych w nim informacji szczegółowych. Sprawność ta oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym. Uczeń otrzymuje jedną ocenę za test.
Sprawność mówienia jest sprawdzana za pomocą następujących technik: odgrywanie ról, negocjonowanie z partnerem, tworzenie dialogów, odpowiedzi na pytania, opisywanie obrazka, udział w dyskusji, wyrażanie opinii, udzielanie i uzyskiwanie informacji. Mówienie oceniane jest w postaci dialogów, odpowiedzi ustnych, scenek językowych, głośnego czytania tekstu. Sprawność mówienia może być oceniana na każdej lekcji. Uczeń musi być przygotowany z trzech ostatnich lekcji do odpowiedzi.
Sprawność czytania ze zrozumieniem oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym. Uczeń otrzymuje jedną ocenę za test.
Sprawność pisania jest zintegrowana z innymi sprawnościami i systematycznie rozwijana, uwzględnia krótkie i dłuższe formy tekstów użytkowych w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Sprawdzana jest za pomocą następujących technik: układanie i przekształcanie zdań, pisanie krótkiej lub dłuższej formy użytkowej, np. list, e-meil, zaproszenie, swobodna wypowiedz na zadany temat, np. opis rodziny, mieszkania. Sprawność pisania oceniana jest na całogodzinnym teście leksykalno-gramatycznym, jako praca domowa, czy też jako oddzielna forma pisemna wykonywana na lekcji
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:
wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z języka niemieckiego, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania,
sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
Oceniane są one za pomocą punktów wyrażonych w procentach, w przeliczeniu na oceny. Wygląda to następująco:
100 – 99 % - cel
98 – 86 % - bdb
85 – 71 % - db
70 – 51 % - dst
50 – 31 % - dop
30 - 0 % - ndst
Brak lub odpisywanie zadań domowych, korzystanie z niedozwolonych źródeł w czasie prac pisemnych, oddawanie ...