Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I / 4h/
Data: 5 XII 2013
Temat bloku: W ŚWIECIE BAJEK
Temat dnia: „Elmer i zagubiony miś”
Cele ogólne:
- wdrażanie do wyrażania myśli w formie zdań poprawnych językowo
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych i wrażliwości społeczno-moralnej
- przygotowanie do odbioru dzieł sztuki teatralnej
- zaznajamianie z elementami wiedzy o języku / zdanie, wyraz, sylaba, litera/
- wdrażanie do przestrzegania reguł w grach i zabawach
- rozwijanie myślenia matematycznego
- dążenie do wyrażania odczuć i przeżyć w formie plastycznej
Cele szczegółowe: uczeń:
- wypowiada się nt. swojego misia oraz odpowiada na pytania dotyczące
wysłuchanej bajki
- porządkuje ilustracje według kolejności zdarzeń
- rozumie , co oznacza pojęcie „wyjątkowość”, próbuje znaleźć podobieństwa i
różnice między sobą a kolegami
- układa wyrazy i zdanie z rozsypanki , poprawnie je zapisuje
- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
- wciela się w rolę teatralną oraz kulturalnie zachowuje się podczas zabawy
teatralnej
- porównuje misie uwzględniając różne kryteria, przelicza elementy w
zbiorze
- projektuje okładkę bajki o Elmerze i misiu
Metody:
słowne: rozmowa, objaśnienia, praca z tekstem
aktywizujące: zabawa teatralna, zabawa muzyczno- ruchowa,
oglądowe: pokaz i obserwacja,
czynne: zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających, działań
plastycznych
ewaluacji: Mr. Smile
Forma pracy: zbiorowa, grupowa jednolita, indywidualna zróżnicowana
Środki dydaktyczne: pluszaki – zwierzaki, egzemplarze książek o misiach, szarfy,
płyta DVD, egzemplarz książki „Elmer i zagubiony miś”,
pacynki, kukiełki, chusta Klanza, karty pracy dla każdego
ucznia, materiały plastyczne, sylwety słonia
Zapis w dzienniku:
Zabawy ruchowe z elementami orientacji, gimnastyki, skoku i integracji. Misie i słonie w literaturze i filmie. Czy jestem wyjątkowy? – rozważania uczniów w oparciu o wysłuchaną bajkę pt. „Elmer i zagubiony miś” Davida McKee. Zabawa z teatr – scenki teatralne do bajki o Elmerze. Układanie wyrazów i zdań z rozsypanek literowych i sylabowych. Tworzenie zbiorów, przeliczanie i porównywanie ich liczebności. Tworzenie okładki do książki o Elmerze.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Wprowadzenie : zabawy ruchowe z elem. orientacji , gimnastyki, skoku i integracji
„Pobudka” – dzieci leżą na dywaniku w założonych maskach i „śpią” ( maski są założone przed wejściem do sali). Nauczyciel budzi „misie” przez dotknięcie policzka, potarcie ucha, poklepanie po plecach…Misie budzą się, przeciągają i siadają w kole
„Kim jestem?” - dzieci siedzą w kole, na dywaniku z założonymi maskami misiów. Mruczą , wydają odgłosy - a klasa zgaduje, kto schował się pod maską misia ( zabawa jest możliwa do wykonania, bo dzieci w naszej szkole noszą jednakowy strój szkolny, stąd trudno jest je odróżnić , gdy są w maskach)
„Witam…” - witam te zabawki pluszowe, które wyspały się……, piły mleko na śniadanie….., są dziś w dobrym humorze….., lubią cukierki….., potrafią zrobić ...