Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KL.I MAJ
Temat bloku: W świecie książek
Temat dnia: Korzystamy z biblioteki
Zapis do dziennika
Ed. polonistyczna: Oglądanie i porządkowanie książek według podanej kategorii, nasze lektury w kl. I.
Ed. plastyczna: Założenie dzienniczka lektur „Tajemna Księga Pożeracza Liter”
Ed. matematyczna: Rozwiązywanie zadań z treścią o książkach – obliczenia w z. 20
Metody:
Słowne: praca z tekstem, rozmowa, objaśnienia, zagadki
Czynne: zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń,
Aktywizujące: piramida priorytetów, zabawy dydaktyczne, działania plastyczne
Programowane: z wykorzystaniem aplikacji internetowej Learning Apps
Forma pracy: zbiorowa, grupowa jednolita, indywidualna zróżnicowana
Środki dydaktyczne : papierowe ślady łap Pożeracza Liter –do hasła w kilku kolorach, kartki z bloku i pisaki, różne gatunki książek, nazwy gatunków na paskach papieru (będą potrzebne do stworzenia piramidy priorytetów), cenki, egzemplarze poznanych lektur, emblematy, dyplomy klasowych pożeraczy liter
PRZEBIEG ZAJĘĆ
WSTĘP: Nauczyciel podaje informację, że w szkole zagnieździł się dziwny stwór. Wiadomo, że jest przyjazny, wesoły, nikomu nie robi krzywdy. Żywi się literami. Dlatego najczęściej widuje się go w pobliżu książek. Czasami można znaleźć ślady jego łap. Dzieci postanawiają go poznać. Wychodzą przed salę, dostrzegają ślad łapy z literą. Ruszają tym tropem do sali, gdzie znajduje się wystawka z książkami.
Z liter na łapkach Pożeracza odczytują: W ŚWIECIE KSIĄŻEK /NA JAGODY
Wprowadzenie do zajęć – zagadka /litery/
Opowiadają, choć ust nie mają. - Wszystkie wyrazy z nich się składają.
Zabawa dydaktyczna „Jaką jestem literą?” – rysowanie liter –rozwiązań zagadek
Mam dwa brzuszki. (B)
Wyglądam, jak daszek domu z jednym szczebelkiem. (A)
Mam kreseczkę i kropeczkę (i)
Wyglądam jak drabinka /H/
Podobna jestem do rogalika lub księżyca /C/
Trochę przypominam spodnie /W/
Przypominam pełzającego węża /S/
Mam jeden duży brzuszek /D/
Uświadomienie celu lekcji - Przez cały rok poznawaliście litery, czytaliście książeczki…. Dziś ponownie znajdziemy się w świecie liter, zastanowimy się , gdzie one mieszkają / W DOMKACH-KSIĄŻKACH/, pogrupujemy ich domy a dodatkowo utrwalimy poznane w kl. I lektury
Gdzie mieszkają literki? – w książkach
Kto pisze książki dla dzieci? – pisarz, poeta
Jakimi cechami odznacza się pisarz? - Skąd czerpie pomysły? - Gdzie pracuje? – Czy każdy może pisać książki?
Jakie znamy rodzaje książek?
Odczytanie przez uczniów przeprowadzonego „Wywiadu książkowego” /zad. domowe z poprzedniego dnia/. Porządkowanie książek wg gatunków
Słowniki
Bajki
Wiersze –poezja
Przyrodnicze
Poradniki
Atlasy
Jakie książki lubimy czytać? Podsumowanie drzewka czytelniczego. Klasowa Piramida priorytetów
Rozpoznawanie poznanych lektur – odczytywanie przez nauczyciela ich fragmentów , wcześniej: wierszyk „Nim rozpocznie się czytanie”
LearningApps –sprawdzenie znajomości lektur w „Test sprawdzający znajomość lektur kl”
PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA Zabawa ruchowa z literkami –każde dziecko losuje 1 literę, nauczyciel czyta ...