Dodaj publikację
Autor
Dorota Sztompka
Data publikacji
2018-09-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ed. polonistyczna: W bibliotece. Oglądanie i porządkowanie książek według podanej kategorii, nasze lektury w kl. I. Ed. plastyczna: Założenie dzienniczka lektur „Tajemna Księga Pożeracza Liter” Ed. matematyczna: Rozwiązywanie zadań z treścią o książkach – obliczenia w z. 20
 Pobierz (docx, 253,6 KB)

Podgląd treści

KL.I MAJ

Temat bloku: W świecie książek

Temat dnia: Korzystamy z biblioteki

Zapis do dziennika

Ed. polonistyczna: Oglądanie i porządkowanie książek według podanej kategorii, nasze lektury w kl. I.

Ed. plastyczna: Założenie dzienniczka lektur „Tajemna Księga Pożeracza Liter”

Ed. matematyczna: Rozwiązywanie zadań z treścią o książkach – obliczenia w z. 20

Metody:

Słowne: praca z tekstem, rozmowa, objaśnienia, zagadki

Czynne: zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń,

Aktywizujące: piramida priorytetów, zabawy dydaktyczne, działania plastyczne

Programowane: z wykorzystaniem aplikacji internetowej Learning Apps

Forma pracy: zbiorowa, grupowa jednolita, indywidualna zróżnicowana

Środki dydaktyczne : papierowe ślady łap Pożeracza Liter –do hasła w kilku kolorach, kartki z bloku i pisaki, różne gatunki książek, nazwy gatunków na paskach papieru (będą potrzebne do stworzenia piramidy priorytetów), cenki, egzemplarze poznanych lektur, emblematy, dyplomy klasowych pożeraczy liter

PRZEBIEG ZAJĘĆ

WSTĘP: Nauczyciel podaje informację, że w szkole zagnieździł się dziwny stwór. Wiadomo, że jest przyjazny, wesoły, nikomu nie robi krzywdy. Żywi się literami. Dlatego najczęściej widuje się go w pobliżu książek. Czasami można znaleźć ślady jego łap. Dzieci postanawiają go poznać. Wychodzą przed salę, dostrzegają ślad łapy z literą. Ruszają tym tropem do sali, gdzie znajduje się wystawka z książkami.

Z liter na łapkach Pożeracza odczytują: W ŚWIECIE KSIĄŻEK /NA JAGODY

Wprowadzenie do zajęć – zagadka /litery/

Opowiadają, choć ust nie mają. - Wszystkie wyrazy z nich się składają.

Zabawa dydaktyczna „Jaką jestem literą?” – rysowanie liter –rozwiązań zagadek

Mam dwa brzuszki. (B)

Wyglądam, jak daszek domu z jednym szczebelkiem. (A)

Mam kreseczkę i kropeczkę (i)

Wyglądam jak drabinka /H/

Podobna jestem do rogalika lub księżyca /C/

Trochę przypominam spodnie /W/

Przypominam pełzającego węża /S/

Mam jeden duży brzuszek /D/

Uświadomienie celu lekcji - Przez cały rok poznawaliście litery, czytaliście książeczki…. Dziś ponownie znajdziemy się w świecie liter, zastanowimy się , gdzie one mieszkają / W DOMKACH-KSIĄŻKACH/, pogrupujemy ich domy a dodatkowo utrwalimy poznane w kl. I lektury

Gdzie mieszkają literki? – w książkach

Kto pisze książki dla dzieci? – pisarz, poeta

Jakimi cechami odznacza się pisarz? - Skąd czerpie pomysły? - Gdzie pracuje? – Czy każdy może pisać książki?

Jakie znamy rodzaje książek?

Odczytanie przez uczniów przeprowadzonego „Wywiadu książkowego” /zad. domowe z poprzedniego dnia/. Porządkowanie książek wg gatunków

Słowniki

Bajki

Wiersze –poezja

Przyrodnicze

Poradniki

Atlasy

Jakie książki lubimy czytać? Podsumowanie drzewka czytelniczego. Klasowa Piramida priorytetów

Rozpoznawanie poznanych lektur – odczytywanie przez nauczyciela ich fragmentów , wcześniej: wierszyk „Nim rozpocznie się czytanie”

LearningApps –sprawdzenie znajomości lektur w „Test sprawdzający znajomość lektur kl”

PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA Zabawa ruchowa z literkami –każde dziecko losuje 1 literę, nauczyciel czyta ...