Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć edukacyjnych dla klasy III
ZAJĘCIA Z WYKORZYSTANIEM METOD AKTYWIZUJACYCH
Temat zajęć: „W UNII EUROPEJSKIEJ- NASI SĄSIEDZI”
Cel ogólny : Dostarczenie dzieciom wiedzy o wybranych państwach należących do Unii Europejskiej. Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania informacji i korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia stolice państw,
- nazywa największe zabytki poznanych państw,
- zapisuje nazwy własne i nazwy państw wielką literą,
- rozróżnia państwa na podstawie krótkiej charakterystyki,
- rozpoznaje „Odę do radości” (hymn Unii Europejskiej),
- rozpoznaje symbole Unii Europejskiej.
Metody :
- poszukująca
- aktywizująca
- podająca
Formy pracy :
- zbiorowa
- zespołowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne :
Informacje z różnych źródeł, czasopisma, płyty z utworami, karty pracy, atlasy, zdjęcia, widokówki, pokaz multimedialny
Planując te zajęcia dzieci wcześniej miały lekcję dotyczącą krajów Unii Europejskiej.
Praca domowa dzień wcześniej- poszukaj materiałów z dostępnych źródeł o różnych krajach Unii Europejskiej. Przynieś na jutrzejsze zajęcia.
1. Wprowadzenie do tematu przez nauczyciela.
--Co to jest Unia Europejska?
Burza mózgów- dzieci podają propozycje.
Podsumowująć - to co mówiły dzieci nauczyciel zapisuje
Unia Europejska to układ, który podpisały ze sobą niektóre państwa europejskie.
-- Jak wygląda flaga?
Prezentacja flagi- wyjaśnienie symboli 12 gwiazd w okręgu na niebieskim tle.
--Jak nazywa się hymn Unii? ( prezentacja „Oda do radości”)
2. Dziś proponuję wam cudowną podróż do wybranych przez was państw Unii Europejskiej.
3. Podział na IV grupy
4. Pokaz multimedialny. Dzieci obserwują.
5. Teraz wybierzcie kraj, który chcecie odwiedzić.
Metoda planowania –gwiazda pytań
Który kraj odwiedzimy?
Po co tam chcemy pojechać?
Czego się chcemy dowiedzieć?
Kogo chcemy poznać w tym kraju?
6. Praca w grupach według kart pracy. Wszystkie grupy mają jednakowe karty pracy.
Dzieci korzystają ze wcześniej zgromadzonych materiałów. Wybierają te, które są potrzebne do danego kraju, również atlasy.
Nauczyciel przypomina – że nazwy państw, ich mieszkańców oraz język, który się posługują piszemy wielką literą.
Dzieci pracują w grupach w tle słychać muzykę z różnych krajów Unii.
___________________________________________________________
Karta pracy
Jaki wybraliście kraj?
Jak nazywa się jego stolica?
Jak nazywają się jego mieszkańcy?
Jakie zabytki występują w tym kraju – wybierzcie jeden o opiszcie go.
Jakie potrawy są znane w tym kraju?
Ciekawostki jakie znajdziecie……………….
Narysujcie flagę tego państwa korzystając z atlasu.
____________________________________________________________
Nauczyciel nie wyręcz dzieci, stosuje wzmocnienia pozytywne typu –świetnie to wymyśliłeś, dostrzega wkład pracy, a nie tylko efekt. Przypomina, że każdy w grupie musi pracować.
7. Zakończenie pracy. Prezentacja grup.
8. Podsumowanie
--Czego dowiedzieliśmy się z dzisiejszych zajęć?
--Jakie kraje należą do Unii Europejskiej?
--Jakie potrawy są charakterystyczne w krajach Unii?
--Jakie zabytki zapamiętaliście?
Zastosowanie metody Krasnoludki
Nauczyciel ...