Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
W związku ze zmianą zajmowanego stanowiska z nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej na nauczyciela wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie i historii, plan rozwoju zawodowego sporządzony 07.IX.2017r. ulega modyfikacji poprzez dołączenie aneksu nr 2.
W poniższym aneksie znajdują się niezrealizowane oraz dodatkowe zadania wynikające ze specyfiki zajmowanego stanowiska.
Imię i nazwisko: Lucyna Tomaszewska
Szkoła : Szkoła Podstawowa nr 38 w Bydgoszczy
im. Zdobywców Wału Pomorskiego
ul. Węgierska 11, 85-858 Bydgoszcz
Nauczany przedmiot: nauczyciel wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie i historii
Data rozpoczęcia stażu: 07 września 2017 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r.
Opiekun stażu: mgr Jacek J.
ROZPORZĄDZENIEMINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTUz dnia 1 marca 2013 r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieliDz. U. z 2013 r.; poz. 393
Powinności nauczyciela kontraktowego:
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach
Lp.
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli;
omówienie obserwowanych zajęć.
cały okres stażu
wnioski z obserwowanych zajęć (notatka).
2.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna;
omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna (konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza).
cały okres stażu
scenariusze zajęć;
wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka).
3.
Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego przez nauczyciela warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena);
analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela poprzez ogląd osiągnięć uczniów;
poszukiwanie doskonalszych form i metod pracy.
cały okres stażu
plan rozwoju zawodowego.
4.
Poszerzanie wiedzyi umiejętności w procesie aktywnego udziałuw ...