Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego
mgr Halina Mokrowska
nauczyciel matematyki
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2018 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2021 r
1
Cele stażu:
1. Doskonalenie jakości pracy opiekuńczo – wychowawczej.
2. Wzbogacenie kwalifikacji pedagogicznych.
3. Podejmowanie zadań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe.
5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, które umożliwią uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego
2
Zadania do
realizacji
Formy realizacji zadań
Termin
Dowody
realizacji
§ 8 ust. 2 pkt 1.
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły w związku
z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
1. Poznanie procedury
awansu zawodowego na
nauczyciela
dyplomowanego.
1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu
zawodowego:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela
(Dz. U. z 2018 r. poz. 967)
IX 2018r.
Cały okres stażu.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca
2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli
2. Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy
dotyczącej awansu zawodowego.
2. Bieżąca analiza
zasad funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły.
1. Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: statutu, planów,
Cały okres stażu.
regulaminów, szkolnego systemu oceniania itp.
Znajomość
przepisów
prawa
oświatowego,
sformułowanie
wniosku
o rozpoczęcie
stażu
i sporządzenie
planu rozwoju
zawodowego
Plan rozwoju
zintegrowany
z dokumentami
szkoły,
potwierdzenie
Dyrektora
Szkoły
Zaświadczenia
o ukończeniu
różnorodnych
form
doskonalenia
zawodowego.
3. Systematyczne poszerzanie
1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie
wiedzy w zakresie pracy
z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
wychowawczo- dydaktycznej
i opiekuńczej oraz
wykorzystanie jej
w celu podnoszenia jakości
pracy szkoły.
2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą naukową.
3
Okres stażu
zgodnie z
potrzebami szkoły
oraz
zainteresowaniami
nauczyciela.
Cały okres stażu.
4.Współpraca
z Samorządem Szkolnym
przy organizacji
uroczystości szkolnych.
5. Organizacja wycieczek.
1. Organizacja uroczystości szkolnych we współpracy z Samorządem
Szkolnym.
Cały okres stażu.
Potwierdzenie
Dyrektora
Szkoły.
1. Wycieczki o charakterze integracyjnym, naukowym.
Cały okres stażu. Karta
wycieczki,
potwierdzenie
Dyrektora
Szkoły.
6. Praca z uczniem zdolnym. 1. Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. Prowadzenie koła
Cały okres stażu. Opis działania,
7. Praca z uczniem słabym
1. Konsultacje z matematyki przygotowujące do egzaminu
matematycznego.
2. Udział w konkursach międzyszkolnych.
ósmoklasisty i gimnazjalisty w celu podnoszenia wyników tego
egzaminu.
2. Organizacja pomocy koleżeńskiej.
Cały okres stażu.
dyplomy.
Potwierdzenie
Dyrektora
Szkoły,
8. Systematyczna
1. Nawiązanie ścisłej ...