Dodaj publikację
Autor
Marlena Antecka
Data publikacji
2018-10-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dotyczy wiadomości o karnawale, okresu na jaki przypada czas zabaw i balów.
 Pobierz (doc, 68,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć edukacyjnych dla klasy III

Temat zajęć: Przygotowanie do balu karnawałowego. Projektowanie stroju na bal.

Cele ogólne:
- doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem,
- wzbogacenie słownictwa o wyrazy związanego z karnawałem,
- projektowanie stroju na bal karnawałowy

Cele szczegółowe:
Uczeń;
-umie odpowiedzieć na pytania dotyczące samodzielnie przeczytanego tekstu,
-zna zwyczaje karnawałowe i umie o nich opowiedzieć,
-potrafi zaprojektować strój na bal przebierańców,
-umie tańczyć przy muzyce,
-umie słuchać wypowiedzi innych

Metody :
- poszukująca
- praktycznego działania - aktywizująca
- podająca

Formy pracy :
- zbiorowa
- zespołowa
- indywidualna

Środki dydaktyczne :
Informacje z różnych źródeł, czasopisma, płyty z utworami, karty pracy dla grup, kartki do pracy indywidualnej zróżnicowanej, kartki ze szkicem postaci człowieka

Przebieg lekcji:
1. Powitanie w kręgu „Iskierka” – przekazanie sobie uścisku dłoni
w kręgu. Po przejściu iskierki powitanie:
Dzień dobry, z uśmiechem się witamy i zajęcia rozpoczynamy!

2. Przedstawienie tematu - O czym będziecie się dzisiaj uczyli dowiecie się gdy uporządkujecie liczby rosnąco.
Uporządkujcie liczby rosnąco, z drugiej stronie odczytacie temat lekcji
Przygotowujemy się do balu karnawałowego.

3. Podział klasy na IV grupy
Podczas pracy dzieci korzystają ze wcześniej zgromadzonych materiałów.

___________________________________________________________
Karta pracy 1
Co to jest karnawał ?
W jakim czasie każdego roku trwa?
Co to jest maskarada?
Jak inaczej można nazwać maskaradę?
___________________________________________________________
Karta pracy 2 Gdzie w dawnych czasach Polacy spędzali karnawał?
Jakie bale były najbardziej popularne?
Jakim tańcem w dawnej Polsce rozpoczynano każdy bal?
__________________________________________________________
Karta pracy 3
Jakie tańce tańczono na balach w dawnej Polsce??
Jakie zadanie na balu miał wodzirej?
Co musieli zrobić panowie, żeby zatańczyć z wybrana panną?
__________________________________________________________
Karta pracy 4
Gdzie na świecie odbywa się najsłynniejszy karnawał?
Opowiedzcie jak wygląda korowód w Brazylii?
Jak nazywa się taniec tańczony przez wszystkich w Rio de Janeiro?
___________________________________________________________
Nauczyciel stosuje wzmocnienia pozytywne typu –świetnie to wymyśliłeś, dostrzega wkład pracy, a nie tylko efekt. Nie wyręcza z dzieci. Przypomina, że każdy w grupie musi pracować.
4. Zakończenie pracy. Prezentacja grup. 5. Przypięcie napisów na tablicy.
Karnawał 2018 rok.
Rozpoczyna się 6stycznia. Kończy się 13 lutego.
bal maskowe- maskarada- bal przebierańców, bal kostiumowy, bal maskowy
wodzirej Brazylia Rio de Janeiro
6. Praca indywidualna zróżnicowana.

___________________________________________________________
-Uzupełnij zdania wyrazami: maskarad, stycznia, lutego, strój, 2018
Karnawał to czas zimowych balów, …………………… i zabaw.
W ……… roku karnawał trwa od 6 …………………do 13 ………..
Przygotujemy piękny ……….. na szkolny bal przebierańców.
___________________________________________________________
___________________________________________________________ -Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
zimowych czas balów, maskarad i Karnawał zabaw. to
………………………………………………………………………………
W trwa karnawał od 6 stycznia 13 lutego. roku do 2018
………………………………………………………………………………
strój Przygotujemy piękny na bal ...