Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Cezary Figura Lublin 2015
nauczyciel matematyki
Szkole Podstawowa nr 51
im. Jana Pawła II w Lublinie
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu – 01. 09. 2015 r.
Data zakończenia stażu – 31. 05. 2018 r.
Konstrukcja Planu Rozwoju Zawodowego została przyporządkowana wymaganiom niezbędnym do uzyskania stopnia zawodowego nauczyciela dyplomowanego, zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.2))
W planie zawarte są zadania oraz formy ich realizacji. Główne założenia przedłożonego Planu Rozwoju Zawodowego sprowadzają się do doskonalenia warsztatu pracy, przekazywania kompetencji, poszerzania własnej aktywności zawodowej, a w konsekwencji – do kształtowania wizerunku nauczyciela jako inspiratora i realizatora ciekawych przedsięwzięć dydaktycznych i wychowawczych oraz dynamicznego, kreatywnego praktyka.
CELE
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Podniesienie kwalifikacji zawodowych
Zwiększenie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
Podniesienie jakości pracy szkoły
Zagadnienia organizacyjne
Zadania
Formy realizacji
Sposób dokumentowania
Termin realizacji
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 2006. 97. 674) z późn. zm. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami.
Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Projekt Planu rozwoju zawodowego
wrzesień 2015
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie materiałów i dokumentów
Potwierdzenia
Zaświadczenia
Opracowane materiały
Cały okres stażu
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Maj 2018
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Formy realizacji
Sposób dokumentowania
Termin realizacji
1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i samokształcenie
Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (kursach, szkoleniach, warsztatach metodycznych, szkolenia wewnątrzszkolne i zewnętrzne)
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
Studiowanie literatury fachowej
Poświadczenie Dyrektora o udziale w szkoleniach
Sprawozdania
Cały okres stażu
2. Organizacja warsztatu pracy i opracowanie procedur zapewniających podniesienie jakości pracy szkoły
Analiza dokumentów dotyczących nowej reformy programowej
Opracowanie planów wynikowych dla poszczególnych klas, kryteriów oceniania wg nowej podstawy programowej
Opracowanie wybranych scenariuszy lekcji, testów i materiałów pomocniczych do wybranych lekcji
Opieka nad pracownią matematyczną i doposażenie je w ciekawe pomoce dydaktyczne
Opracowane ...