Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Cykl zajęć świetlicowych: NA TROPIE ZDROWEGO
ODŻYWIANIA
Opracowała: Magdalena Tomaszewska
Cele ogólne:
-rozbudzanie zainteresowania dziecka własnym zdrowiem,
-rozszerzanie wiedzy nt. zdrowego odżywiania,
-kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu człowieka,
-doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
Zajęcie I: Skąd się bierze zdrowie?
Cele:
Uczeń:
- wymienia kilka czynników wpływających na jego zdrowie,
-utrwala prozdrowotne nawyki wobec własnej osoby,
-dostrzega użyteczność zdobytej wiedzy,
-rozwija swe zainteresowanie zasadami zdrowego stylu życia,
-jest odpowiedzialny za efekty pracy własnej i zespołowej.
Metody: podające- rozmowa kierowana, czytanie wierszy, aktywizujące-„ burza mózgów”,
gry dydaktyczne.
Formy: indywidualna, zespołowa.
Środki dydaktyczne: wiersze, plansze z twarzami, pisaki, markery,
Przebieg zajęć:
1. Powitanie
Uczniowie siedzą na dywanie. Nauczyciel wita dzieci : Witam wszystkich, którzy
mają dziś dobry humor, którzy się nie wyspali, którzy lubią wesoło się bawić, którzy lubią
niespodzianki, którzy lubią czytać, którzy lubią słuchać czytane wiersze. Na każde
powitanie uczniowie machają rękoma.
Mam dla Was niespodziankę. Przeczytam Wam wierszyki o… No właśnie , uważnie
słuchajcie.
2. Nauczyciel czyta wiersze:
Wiersz 1: Zdrowo żyję, i jem zdrowo,
Wokół mnie tak kolorowo.
Tu pomarańcza, tam kapusta,
Moja dieta nie jest tłusta.
Jest bogata w witaminy,
To właśnie jedzą zdrowe dziewczyny.
Ręka w górę, noga w bok,
Wykonuję żabi skok.
Biegam w koło i już drugie okrążenie leci,
Biorą ze mnie przykład wszystkie dzieci.
Mniej słodyczy , więcej warzyw,
Mniej produktów, co się smaży.
Jedz owoce, soki pij
będziesz wtedy długo żył!
Wiersz 2: Co zrobić, aby zdrowym być?
Na przykład dużo wody pić.
Jeść owoce i warzywa,
Gdyż to na cerę dobrze wpływa.
Dożo biegać, dużo ćwiczyć,
Aby więcej już nie przytyć.
Zjadać jabłko i marchewkę
Żeby ładną mieć sylwetkę.
Unikać produktów z konserwantami,
A na deser zajadać się owocami.
Każdy człowiek to samo ci powie,
Że najważniejsze w życiu jest przecież zdrowie.
O czym mówią przeczytane wiersze? Co mamy robić, aby być zdrowym? Jakie czynniki
decydują o naszym zdrowiu? Co powinniśmy jeść? Czego należy unikać?
3.Zabawa ruchowa
Mówiliście, że ważnymi dla naszego zdrowia jest ruch, gimnastyka. Dlatego przeczytam
Wam wiersz „Gimnastyka dni tygodnia”, a wy będziecie naśladować ćwiczenia wymieniane
w wierszu.
Gimnastyka – dobra sprawa marsz w miejscu
Co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna
Trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki.
Wtorek lubi kroki w boki. 2 w lewo, 2 w prawo
Środa kręci się w kółeczko
No a czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady.
A sobota lubi ślady . marsz w miejscu
I tak przez tydzień cały
Dni tygodnia wciąż szalały.
4.Praca ...