Dodaj publikację
Autor
Magdalena Tomaszewska
Data publikacji
2018-10-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
125

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jestem szkolnym koordynatorem programu pt. ,,Owoce i warzywa w szkole". Niniejsza publikacja przestawia propozycje zajęć świetlicowych dotyczących zasad zdrowego stylu życia, zachęcających do spożywania owoców i warzyw. Zaprezentowany cykl zajęć rozwija szeroko rozumiane sprawności manualne uczniów, a także pobudza do kreatywnego myślenia i działania.
 Pobierz (pdf, 692,5 KB)

Podgląd treści

Cykl zajęć świetlicowych: NA TROPIE ZDROWEGO
ODŻYWIANIA

Opracowała: Magdalena Tomaszewska

Cele ogólne:

-rozbudzanie zainteresowania dziecka własnym zdrowiem,

-rozszerzanie wiedzy nt. zdrowego odżywiania,

-kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu człowieka,

-doskonalenie umiejętności pracy w zespole.

Zajęcie I: Skąd się bierze zdrowie?

Cele:

Uczeń:

- wymienia kilka czynników wpływających na jego zdrowie,

-utrwala prozdrowotne nawyki wobec własnej osoby,

-dostrzega użyteczność zdobytej wiedzy,

-rozwija swe zainteresowanie zasadami zdrowego stylu życia,

-jest odpowiedzialny za efekty pracy własnej i zespołowej.

Metody: podające- rozmowa kierowana, czytanie wierszy, aktywizujące-„ burza mózgów”,
gry dydaktyczne.

Formy: indywidualna, zespołowa.

Środki dydaktyczne: wiersze, plansze z twarzami, pisaki, markery,

Przebieg zajęć:

1. Powitanie

Uczniowie siedzą na dywanie. Nauczyciel wita dzieci : Witam wszystkich, którzy
mają dziś dobry humor, którzy się nie wyspali, którzy lubią wesoło się bawić, którzy lubią
niespodzianki, którzy lubią czytać, którzy lubią słuchać czytane wiersze. Na każde
powitanie uczniowie machają rękoma.

Mam dla Was niespodziankę. Przeczytam Wam wierszyki o… No właśnie , uważnie
słuchajcie.

2. Nauczyciel czyta wiersze:

Wiersz 1: Zdrowo żyję, i jem zdrowo,

Wokół mnie tak kolorowo.

Tu pomarańcza, tam kapusta,

Moja dieta nie jest tłusta.

Jest bogata w witaminy,

To właśnie jedzą zdrowe dziewczyny.

Ręka w górę, noga w bok,

Wykonuję żabi skok.

Biegam w koło i już drugie okrążenie leci,

Biorą ze mnie przykład wszystkie dzieci.

Mniej słodyczy , więcej warzyw,

Mniej produktów, co się smaży.

Jedz owoce, soki pij

będziesz wtedy długo żył!

Wiersz 2: Co zrobić, aby zdrowym być?

Na przykład dużo wody pić.

Jeść owoce i warzywa,

Gdyż to na cerę dobrze wpływa.

Dożo biegać, dużo ćwiczyć,

Aby więcej już nie przytyć.

Zjadać jabłko i marchewkę

Żeby ładną mieć sylwetkę.

Unikać produktów z konserwantami,

A na deser zajadać się owocami.

Każdy człowiek to samo ci powie,

Że najważniejsze w życiu jest przecież zdrowie.

O czym mówią przeczytane wiersze? Co mamy robić, aby być zdrowym? Jakie czynniki
decydują o naszym zdrowiu? Co powinniśmy jeść? Czego należy unikać?

3.Zabawa ruchowa

Mówiliście, że ważnymi dla naszego zdrowia jest ruch, gimnastyka. Dlatego przeczytam
Wam wiersz „Gimnastyka dni tygodnia”, a wy będziecie naśladować ćwiczenia wymieniane
w wierszu.

Gimnastyka – dobra sprawa marsz w miejscu

Co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna

Trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki.

Wtorek lubi kroki w boki. 2 w lewo, 2 w prawo

Środa kręci się w kółeczko

No a czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady.

A sobota lubi ślady . marsz w miejscu

I tak przez tydzień cały

Dni tygodnia wciąż szalały.

4.Praca ...