Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II /3 godz./
Temat bloku: W świecie zwierząt
Temat dnia: Mój zwierzęcy przyjaciel
Cele ogólne: - doskonalenie umiejętności rozpoznawania zwierząt po cechach
charakterystycznych
- rozwijanie myślenia matematycznego i sprawności rachunkowej
- wzbogacanie i aktywizowanie słownictwa
- wdrażanie do wyrażania myśli w formie zdań poprawnych językowo
- kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie
Cele szczegółowe:
Uczeń: - wymienia cechy charakterystyczne ptaków i ssaków
- dodaje, odejmuje, dopełnia, mnoży w zakresie 30
- próbuje układać treść zadania i rozwiązuje je
- dobiera właściwe pytania do zadania
- tworzy zbiory do warunków zadania i manipuluje liczmanami
- gromadzi rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki do podanej tematyki
- uzupełnia zdania opisujące/ samodzielnie próbuje zredagować opis psa
- aktywnie i zgodnie współdziała podczas pracy grupowej
- bierze udział w zabawach ruchowych
Metody: słowne /podające: rozmowa, objaśnienia,
oglądowe/eksponujące: pokaz, obserwacja,
problemowe:
aktywizujące: burza mózgów , m. gier dydaktycznych
czynne: zadania i ćwiczenia, zabawy manipulacyjne
programowana: z użyciem komputera
ewaluacji: Mr. Smile
Forma pracy: zbiorowa, grupowa jednolita, indywidualna zróżnicowana
Środki dydaktyczne: loteryjka obrazkowo-wyrazowa, karteczki do zabawy „Milczące liczydło”, obrazek pocięty na części i koperty z zadaniami/ puzzle matematyczne/,sylwety zwierząt, liczmany dla każdego ucznia, karty pracy potrzebne do opisu , gra „Memo” (internet), płyta z piosenką
Zapis w dzienniku: Rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia w zakresie 30.
Opis psa -gromadzenie słownictwa, części mowy, uzupełnianie zdań. .
Zabaw ruchowe naśladowcze z elem. biegu, skoku, czworakowania,
pełzania.
SKRÓTOWY PRZEBIEG ZAJĘĆ
Wprowadzenie do tematu lekcji– Przypomnienie wiadomości o ptakach i ssakach, loteryjka obrazkowo- wyrazowa / ed. przyrodnicza i polonistyczna /
Zabawa matematyczna „Milczące liczydło” – w trakcie zabawy tworzą się grupy, w których dzieci będą pracowały w ciągu całego dnia / ed. matematyczna/
„Co to za postać?” – puzzle matematyczne –SĄ to kolejne zadania matematyczne. Każdy z 4 elementów puzzli zostaje odsłonięty dopiero po wykonaniu zadania. Po wykonaniu wszystkich zadań dzieci układają obrazek z części – jest to zdjęcie psa - nawiązanie do treści polonistycznych, które wystąpią w dalszej części zajęć / ed. matematyczna/
Zad.1
Ułóż zadanie o ssakach na wsi do podanej formuły matematycznej
Zad.2
Ułóż zadanie tekstowe do ilustracji i danych
Zad.3
Dobierz pytanie i rozwiąż zadanie: Gospodarz w poniedziałek zebrał w kurniku 14 jajek a we wtorek o 6 mniej.
- Ile jajek zebrał w poniedziałek?
- Ile gospodarz miał kur?
- Ile jajek zebrał we wtorek?
- O ile więcej zebrał we wtorek?
- Ile jajek zebrał w oba te dni?
- Ile jajek stłukł?
- Ile jajek zebrał w środę?
Zad.4
Rozwiąż zadanie: Po podwórku biegało 19 prosiaków. Kilka z nich schowało się do chlewika. Ile prosiaków ...