Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawczej dla klasy VI
I. Wychowanie patriotyczne i obywatelskie.
1. Poznawanie miejsc pamięci w okolicy oraz upamiętniających je wydarzeń.
2. Rozwijanie poczucia więzi narodowej i szacunku dla tradycji oraz symboli narodowych.
3. Udział w akademiach organizowanych na terenie szkoły.
4. Organizowanie dyżurów w klasie, odpowiedzialność za pomieszczenia, sprzęt zgromadzony w salach lekcyjnych, dekorację klasy.
5. Porządkowanie otoczenia szkoły.
6. Mobilizowanie do osiągania lepszych wyników w nauce i zachowaniu, organizowanie pomocy koleżeńskiej według potrzeb.
II. Wychowanie ekologiczne.
1. Wdrażanie do współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.
2. Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody.
3. Wykorzystanie wiedzy ekologicznej w praktyce.
4. Konieczność zachowania czystości w miejscu nauki, zamieszkania oraz miejscach użyteczności publicznej.
III. Rozwój zainteresowań.
1. Zachęcanie do aktywnego udziału w pracy kół przedmiotowych i kół
zainteresowań.
2. Rozwijanie zainteresowań literackich – czytelnictwo w klasie.
3. Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody i środowiska naturalnego.
Kultura języka, zachowania i stroju
4. Zapoznanie uczniów z kulturą życia codziennego i towarzyskiego.
5. Organizowanie spotkań klasowych.
6. Udział w imprezach ogólnoszkolnych.
IV. Wychowanie w zdrowiu, profilaktyka uzależnień.
1. Zasady zdrowego odżywiania się.
2. Bezpieczeństwo na terenie szkoły i poza nią.
3. Niebezpieczeństwa grożące dzieciom.
4. Kształtowanie współodpowiedzialności za stan higieny, ład i porządek w szkole.
5. Ukazywanie zagrożeń związanych z nieprzestrzeganiem zasad higieny.
6. Upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, umiejętności racjonalnego wypoczynku i planowania pracy.
7. Udział w imprezach rekreacyjnych i sportowych.
8. Wpływ alkoholu, tytoniu i narkotyków na organizm człowieka.
V. Wychowanie rodzinne.
1. Człowiek jako istota biologiczna, społeczna i duchowa.
2. Więzi rodzinne, rola dziecka w rodzinie.
3. Zasady współżycia z innymi.
4. Poznawanie samego siebie.
5. Problemy okresu dorastania, więzi między chłopcem i dziewczyną – koleżeństwo, sympatia.
6. Rodzina jako podstawowa jednostka społeczna.
VI. Wychowanie komunikacyjne.
1. Bezpieczne poruszanie się po drogach, umiejętność korzystania z zasad ruchu drogowego.
2. Kształtowanie współodpowiedzialności za bezpieczeństwo w szkole i poza nią.
3. Znajomość znaków i sygnałów drogowych.
4. Zapoznanie uczniów z planem ewakuacji szkoły.
VII. Preorientacja zawodowa.
1. Praca zawodowa moich rodziców.
2. Kształtowanie właściwego stosunku do pracy.
3. Praca naszych nauczycieli.
4. Poznawanie różnych zawodów.
VIII. Rozwijanie samorządowej działalności uczniów.
1. Wybór samorządu klasowego.
2. Przydział obowiązków.
3. Dbanie o czystość, ład i porządek w klasie oraz o wystrój klasy i szkoły.
4. Włączenie się w pracę samorządu uczniowskiego.
5. Pomoc w dyżurach.
6. Współudział uczniów w ocenie zachowania.
IX. Współpraca z rodzicami.
1. Zebrania klasowe.
2. Wymiana informacji o postępach w nauce i zachowaniu.
3. Współudział rodziców ...