Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Marszałek
Data publikacji
2018-10-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
167

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażysty sporządzany przez opiekuna stażu.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści


Projekt oceny dorobku zawodowego

nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans zawodowy

na stopień nauczyciela kontraktowego

1. Imię i nazwisko: …

2. Wykształcenie: wyższe magisterskie

3. Nazwa szkoły: …

4. Nauczany przedmiot: język angielski

5. Okres stażu: od 1.09.2015r. do 31.05.2016r.

Pani … w roku szkolnym 2015/2016 rozpoczęła pracę w …
na stanowisku nauczyciela języka angielskiego. W związku z tym, jako opiekun stażu, starałam się wspierać ją w doskonaleniu własnego warsztatu pracy oraz służyć radą i pomocą w razie jakichkolwiek trudności.
Pani … w okresie stażu realizowała zadania zawarte w opracowanym
przez siebie i zatwierdzonym przez Dyrektora planie rozwoju zawodowego zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego wraz z późniejszymi zmianami oraz z Kartą Nauczyciela. W trakcie stażu pani … szczegółowo zapoznała się z procedurą awansu zawodowego analizując w tym celu akty prawne oraz na bieżąco śledząc dostępne publikacje.
Stażystka poznawała organizację i zasady funkcjonowania szkoły, w tym zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej oraz przepisy prawa dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy w placówce oświatowej.
W celu dostosowania swoich działań do potrzeb szkoły przeanalizowała obowiązującą dokumentację, zapoznała się ze Statutem Szkoły, Zasadami Oceniania, Programem Wychowawczym i Profilaktycznym, regulaminami.
Pani … poznawała podstawę programową, obowiązujące programy nauczania, podręczniki, zeszyty ćwiczeń i poradniki dla nauczycieli, opracowała plany dydaktyczno-wychowacze oraz przedmiotowe kryteria oceniania, z którymi zapoznała uczniów na pierwszych zajęciach.
Przez cały okres stażu aktywnie uczestniczyła w pracach organów szkoły związanych
z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Aktywnie uczestniczyła
w zebraniach Rady Pedagogicznej.
Zgodnie z wymogami stażystka uczestniczyła jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu w wymiarze jednej jednostki lekcyjnej w miesiącu,
a obserwowane zajęcia omawiała z nauczycielem prowadzącym pod względem metodycznym i merytorycznym. Pani … prowadziła także lekcje w obecności opiekuna stażu i Dyrektora, do których starannie przygotowywała się pisząc konspekty
i scenariusze zajęć oraz przygotowując różnorodne pomoce dydaktyczne. Na podstawie obserwacji udokumentowanych arkuszami hospitacyjnymi stwierdzam, że nauczyciel stażysta posiada dużą wiedzę merytoryczną, potrafi zaplanować swoją pracę oraz posiada umiejętności organizacyjne. Nauczyciel zwraca szczególną uwagę na wielorakość stosowanych form i metod pracy, dba o atrakcyjność lekcji i aktywizację wszystkich uczniów. Ponadto potrafi zainteresować uczniów swoim przedmiotem i zindywidualizować pracę
w zależności od potrzeb poszczególnych dzieci.
Pani … doskonaliła własny warsztat pracy poprzez uczestnictwo
w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego oraz przez samokształcenie (szkolenia online, zapoznawanie się z fachową literatura metodyczna i pedagogiczną). Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiała także poprzez intensywną pracę, obserwację
i wymianę doświadczeń z ...