Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
beatek, 2018-11-12, ocena:
Bardzo mi się podoba. Zawiera to, co niezbędne. Na pewno skorzystam. Dziękuję
PROPOZYCJA PLANU PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE VII
OBSZARY
Zdrowie – edukacja
zdrowotna
Relacje – kształtowanie postaw
społecznych
Kultura – wartości, normy i
wzory zachowań
inicjatywę,
umiejętności
poczucia własnej
poprzez określanie
ZADANIA
postawy
1. Kształtowanie
proaktywnej, w której uczeń przej-
muje
i
odpowiedzialność za
swoje
działania i decyzje.
2. Kształtowanie
umiejętności
świadomego wyznaczania sobie
konkretnych celów.
3. Rozwijanie
hierarchizacji zadań.
4. Podnoszenie
wartości
osobistego potencjału.
5. Kształtowanie
świadomości
własnego ciała z uwzględnieniem
zmian fizycznych i psychicznych
w okresie dojrzewania.
1. Kształtowanie
umiejętności
wchodzenia w relacje z ludźmi w
sposób zapewniający zadowolenie
obydwu stron.
2. Kształtowanie
umiejętności
szukania inspiracji, rozwijanie
własnej kreatywności.
3. Rozwijanie
za siebie i innych (wolontariat).
odpowiedzialności
1. Popularyzowanie
alterna-
tywnych form spędzania czasu
wolnego.
2. Rozwijanie
pozytywnego
stosunku do procesu kształcenia i
samokształcenia, zaangażowania
w zdobywanie wiedzy i umiejętno-
ści.
3. Rozwijanie
takich cech jak:
pracowitość,
odpowiedzialność,
prawdomówność, rzetelność
i wytrwałość.
4. Umacnianie
społecznością lokalną.
5. Rozwijanie postaw opartych na
odpowiedzialności za dokonywane
wybory i postępowanie.
więzi
ze
PROPOZYCJA TEMATÓW
1. Jesteśmy odpowiedzialni
za swoje zdrowie fizyczne
i psychiczne – sposoby
radzenia sobie ze stresem.
2. Jak podejmować decyzje?
3. Kto ma na nas wpływ?
4. Co to znaczy mieć poczucie
własnej wartości?
5. W jaki sposób określamy
i realizujemy cel?
6. Zmiany fizyczne i
psychiczne w okresie
dojrzewania.
1. Na czym polega
samorządność? – wybór
samorządu klasowego.
2. Ognisko klasowe sposobem
na integrację klasy – budujemy
empatię.
4. Jak porozumiewać się
z innymi?
3. Jak zadbać o przyjemną
atmosferę w klasie i w szkole?
5. Jesteśmy otwarci na potrzeby
innych.
6. Klasowe mikołajki.
1. Jak warto spędzać wolny
czas?
2. Systematyczna praca
warunkiem sukcesu.
3. Skąd się biorą trudności
w nauce?
4. Współpraca w zespole –
cechy dobrego zespołu.
5./6. Potrafię dokonać
samooceny (zawyżona
i zaniżona samoocena) –
podsumowanie śródroczne
i roczne wyników w nauce
i zachowaniu.
7. Zachowuj się...savoir – vivre
dla młodych – film edukacyjny
(na spotkaniu, w muzeum, na
lekcji, uczciwość, komórka,
higiena, życzliwość, na
przyjęciu, na imprezie,
lojalność i dyskrecja, porządek,
dystans, prezencja, uprzejmość,
szacunek) – 36 minut
8.. Jak stawać się lepszym
człowiekiem?
9. /10./ 11./12 . Jak kształtuję
swoją postawę patriotyczną? –
przygotowujemy inscenizację
z okazji rocznicy Odzyskania
Niepodległości przez Polskę.
13. Ważne daty w mojej
rodzinie.
14.Ważne osoby w moim życiu.
1. Jakie konsekwencje ponoszą
nieletni, kiedy łamią prawo?
2. Dopalacze, czyli co?
3. Co to jest ta trzeźwość?
4. Czy wiesz jak pomagać ?
5. Jestem dla siebie ekranem.
6. Zawsze mam wybór.
7. Czy mam swoje zdanie
i ...