Dodaj publikację
Autor
Bożena Szpyrka
Data publikacji
2018-11-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotem ewaluacji jest "Diagnoza stopnia aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza terenem placówki". Ewaluacja służy do oceny skuteczności realizacji założonych zadań.
 Pobierz (docx, 35,4 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EWALUACYJNY

PRZEDSZKOLA W ŻOŁYNI

ROK SZK. 2018/2019

PRZEDMIOT EWALUACJI:

Diagnoza stopnia aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza terenem placówki

SZCZEGÓŁOWE OBSZARY:

Warunki przedszkolne sprzyjające aktywności fizycznej dzieci

Metody i formy pracy aktywizujące rozwój ruchowy dzieci

Formy aktywności ruchowej preferowane przez dzieci w przedszkolu i po powrocie do domu

CELE EWALUACJI:

Pozyskanie informacji na temat stopnia aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza terenem placówki

Poznanie form aktywności dziecka poza terenem przedszkola

PYTANIA KLUCZOWE:

Czy baza przedszkola i ogrodu jest wystarczająca do rozwijania sprawności fizycznej dzieci

Jakie metody i formy rozwijania sprawności ruchowej dzieci stosują nauczycielki

Które formy aktywności ruchowej preferowane są przez dzieci

Czy rodzice tworzą warunki do aktywności fizycznej swoich dzieci

KRYTERIA EWALUACJI:

Możliwości przedszkola w zwiększeniu aktywności fizycznej dzieci

Trafność stosowania form i metod pracy w aktywizowaniu rozwoju ruchowego dzieci

Akceptowalność przez dzieci proponowanych form aktywności ruchowej

Spędzanie wolnego czasu rodziców z dziećmi

PRÓBA BADAWCZA - BADANA GRUPA:

nauczyciele

rodzice

CZAS EWALUACJI: 01.X.2018 - 15.XII.2018

METODY BADAWCZE, TECHNIKI POZYSKIWANIA INFORMACJI

Ankiety pisemne dla rodziców i dla nauczycieli

Analiza dokumentów

Obserwacja preferowanych form aktywności ruchowej

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

1.

Przygotowanie projektu

ewaluacji

Przygotowanie założeń projektowanych; wybór grupy badawczej, opracowanie celu, metod i narzędzi ewaluacji

Opracowanie szczegółów harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z projektowanymi założeniami

01.X.2018r

Zespół

ewaluacyjny

2.

Realizacja działań ewaluacyjnych

Zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych

15.X.2018r

Zespół ewaluacyjny

3.

Analiza dokumentacji:

- dziennik zajęć

- arkusze obserwacji zajęć

Ocena stopnia realizacji zadań wpływających na aktywność fizyczną dzieci oraz metod i form stosowanych przez nauczycielki

15.X.2018r

Dyrektor

4.

Analiza zgromadzonych informacji:

- ankieta pisemna dla rodziców i nauczycieli

- obserwacja

Pozyskanie opinii i analiza

30.X.2018r

Zespół ewaluacyjny

5.

Opracowanie wyników ewaluacji w postaci Raportu

Pozyskanie odpowiedzi na pytanie „ Jaki jest stopień aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza placówką „

30.X.2018r

15.XII.2018r

Zespół ewaluacyjny

6.

Popularyzacja

- Prezentacja Raportu Radzie Pedagogicznej

- Prezentacja wybranej części Raportu Rodzicom

Według harmonogramu Rady Pedagogicznej

Dyrektor

Zespół ewaluacyjny

7.

Wdrożenie działań wypływających z wyników ewaluacji

- Przygotowanie konkretnych działań wynikających z wniosków ewaluacyjnych

- Wdrożenie przyjętych działań, monitorowanie efektów

Zgodnie z harmonogramem Rady Pedagogicznej

Dyrektor

Nauczyciele

ANKIETA DLA RODZICÓW

Realizacja wymagań w obszarze:

Diagnoza stopnia aktywności fizycznej w przedszkolu i poza terenem placówki

Celem ankiety jest pozyskanie informacji na temat stopnia aktywności fizycznej dzieci w czasie zajęć przedszkolnych i poza terenem placówki. Opinie będą wykorzystane do ewaluacji naszych działań w tym zakresie. Ankieta jest ...