Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EWALUACYJNY
PRZEDSZKOLA W ŻOŁYNI
ROK SZK. 2018/2019
PRZEDMIOT EWALUACJI:
Diagnoza stopnia aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza terenem placówki
SZCZEGÓŁOWE OBSZARY:
Warunki przedszkolne sprzyjające aktywności fizycznej dzieci
Metody i formy pracy aktywizujące rozwój ruchowy dzieci
Formy aktywności ruchowej preferowane przez dzieci w przedszkolu i po powrocie do domu
CELE EWALUACJI:
Pozyskanie informacji na temat stopnia aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza terenem placówki
Poznanie form aktywności dziecka poza terenem przedszkola
PYTANIA KLUCZOWE:
Czy baza przedszkola i ogrodu jest wystarczająca do rozwijania sprawności fizycznej dzieci
Jakie metody i formy rozwijania sprawności ruchowej dzieci stosują nauczycielki
Które formy aktywności ruchowej preferowane są przez dzieci
Czy rodzice tworzą warunki do aktywności fizycznej swoich dzieci
KRYTERIA EWALUACJI:
Możliwości przedszkola w zwiększeniu aktywności fizycznej dzieci
Trafność stosowania form i metod pracy w aktywizowaniu rozwoju ruchowego dzieci
Akceptowalność przez dzieci proponowanych form aktywności ruchowej
Spędzanie wolnego czasu rodziców z dziećmi
PRÓBA BADAWCZA - BADANA GRUPA:
nauczyciele
rodzice
CZAS EWALUACJI: 01.X.2018 - 15.XII.2018
METODY BADAWCZE, TECHNIKI POZYSKIWANIA INFORMACJI
Ankiety pisemne dla rodziców i dla nauczycieli
Analiza dokumentów
Obserwacja preferowanych form aktywności ruchowej
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
1.
Przygotowanie projektu
ewaluacji
Przygotowanie założeń projektowanych; wybór grupy badawczej, opracowanie celu, metod i narzędzi ewaluacji
Opracowanie szczegółów harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z projektowanymi założeniami
01.X.2018r
Zespół
ewaluacyjny
2.
Realizacja działań ewaluacyjnych
Zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych
15.X.2018r
Zespół ewaluacyjny
3.
Analiza dokumentacji:
- dziennik zajęć
- arkusze obserwacji zajęć
Ocena stopnia realizacji zadań wpływających na aktywność fizyczną dzieci oraz metod i form stosowanych przez nauczycielki
15.X.2018r
Dyrektor
4.
Analiza zgromadzonych informacji:
- ankieta pisemna dla rodziców i nauczycieli
- obserwacja
Pozyskanie opinii i analiza
30.X.2018r
Zespół ewaluacyjny
5.
Opracowanie wyników ewaluacji w postaci Raportu
Pozyskanie odpowiedzi na pytanie „ Jaki jest stopień aktywności fizycznej dzieci w przedszkolu i poza placówką „
30.X.2018r
15.XII.2018r
Zespół ewaluacyjny
6.
Popularyzacja
- Prezentacja Raportu Radzie Pedagogicznej
- Prezentacja wybranej części Raportu Rodzicom
Według harmonogramu Rady Pedagogicznej
Dyrektor
Zespół ewaluacyjny
7.
Wdrożenie działań wypływających z wyników ewaluacji
- Przygotowanie konkretnych działań wynikających z wniosków ewaluacyjnych
- Wdrożenie przyjętych działań, monitorowanie efektów
Zgodnie z harmonogramem Rady Pedagogicznej
Dyrektor
Nauczyciele
ANKIETA DLA RODZICÓW
Realizacja wymagań w obszarze:
Diagnoza stopnia aktywności fizycznej w przedszkolu i poza terenem placówki
Celem ankiety jest pozyskanie informacji na temat stopnia aktywności fizycznej dzieci w czasie zajęć przedszkolnych i poza terenem placówki. Opinie będą wykorzystane do ewaluacji naszych działań w tym zakresie. Ankieta jest ...