Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Beata Grudzińska
Pedagog szkolny
MATERIAŁ INFORMACYJNO-EDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI.
TEMAT: ZASADY SKUTECZNEJ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELA Z RODZICAMI.
CELE:
- wsparcie i pomoc dla nauczycieli,
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami,
- wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela,
- rozwijanie kompetencji nauczyciela,
- konstruktywna i skuteczna współpraca z nauczycielem oraz rodzicem,
- podnoszenie u rodziców świadomości psychopedagogicznej ,
- wsparcie dla rodziców w procesie wychowywania dzieci,
- budowanie sojuszniczych relacji między nauczycielem i rodzicem,
- realizacja oczekiwań nauczycieli i rodziców,
- stwarzanie uczniom warunków do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania,
- poczucie zadowolenia u obu stron,
- rozwijanie pozytywnego klimatu współpracy w interesie ucznia,
- budowanie autorytetu u obu stron,
- kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
ZASADY SKUTECZNEJ WSPÓŁPRACY RODZICA Z NAUCZYCIELEM.
1.Systematyczna współpraca jest nieodzownym elementem w relacjach nauczyciel – rodzic.
2.Niezbędna jest świadomość wzajemnych oczekiwań.
3.Współpraca nauczyciela z rodzicem stanowi niezbędne ogniwo w karierze szkolnej dziecka.
4.Poziom współpracy rodzica z nauczycielem określa poziom sukcesów dziecka w szkole.
5.Zaangażowanie nauczyciela i rodzica we wzajemną współpracę eliminuje niepowodzenia
szkolne dziecka i pozwala stwarzać warunki do odnoszenia przez ucznia sukcesów.
6.We wzajemnych relacjach rodzic- nauczyciel winno się pamiętać zawsze o barierach
komunikacji ( przestrzegać zasad skutecznej komunikacji ).
7.Zarówno rodzice jak i nauczyciele potrzebują wzajemnej akceptacji, rzetelnych informacji
oraz zrozumienia.
8.Relacjom obu stron potrzebny jest wzajemny szacunek i zaufanie.
9.Nauczyciele i rodzice wymagają, aby ich wysiłki zostały docenione.
10.Obie strony powinny się wzajemnie wspierać w ustaleniach i decyzjach dotyczących
dobra i interesów dziecka.
11.Nauczyciel i rodzic powinni szukać w sobie tego co najlepsze do zaoferowania dziecku.
12.Nauczyciele i rodzice we współpracy winni być sojusznikami.
13.Nauczyciel we współpracy z rodzicem może być jego doradcą lub przewodnikiem ( jeśli
tego oczekuje ).
========================================================