Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KRĄG TEMATYCZNY: Polska – nasza Ojczyzna
TEMAT: ,,Rok Niepodległej!" - powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących naszej Ojczyzny na podstawie opracowanej wcześniej tematyki i filmiku - ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube).
Wykonanie kreatywnej mapy Polski z wykorzystaniem różnorodnych materiałów – praca w grupach.
CEL GŁÓWNY: Pobudzanie postaw patriotycznych.
CELE – PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
zna symbole Polski,
zna legendy dotyczące naszej Ojczyzny,
wymienia sławnych Polaków i ich osiągnięcia,
ma ogólną wiedzę o swoim kraju,
zamienia wiedzę w praktyczne działanie,
tworzy kreatywną mapę Polski
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Tablica interaktywna, filmik ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube), ,,Koła odkrywców” wydawnictwa Nowa Era, mapa fizyczna Polski, mapa Europy, słownik języka polskiego, flaga, godło, płyta z hymnem, piosenka ,,Jesteśmy Polką i Polakiem” z płyty ,, „Niezwykłe lekcje rytmiki - śpiewamy i tańczymy", kontur Polski, odznaki (symbole Polski), klej, bibuła, papier kolorowy, plastelina, farby, kredki.
METODY: aktywizujące, sprawdzające wiedzę – praca przy planszy ,,Koła odkrywców”, praca w grupach ,,burza mózgów”,
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Odczytanie punktów znajdujących się na tablicy ściennej dotyczących realizacji projektu edukacyjnego: POLSKA – MOJA OJCZYZNA ,,JESTEM POLAKIEM, JESTEM SZCZĘŚCIARZEM!”
,,Moja wieś - rymowanki pisane miłością do ziemi ojczystej”.
Wyjazd do Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu.
,,Moja wieś w czterech porach roku” - spacery po okolicy.
Udekorowanie klasy biało - czerwonymi chorągiewkami i kwiatami.
Słuchanie i śpiewanie pieśni patriotycznych.
Nauka hymnu i piosenki ,,Jestem Polką i Polakiem”.
,,Orzeł biały” – wyklejanka z bibułki.
Spotkania z ciekawymi ludźmi.
Przeprowadzenie Klasowego i Międzyklasowego Konkursu Patriotycznego ,,Polska - to moja Ojczyzna”.
Przygotowanie jasełek.
Udział w projekcie edukacyjnym - ,,Polska- moja ojczyzna" - część II
Wielcy Polacy – Jan Paweł II i Fryderyk Chopin.
Zaprezentowanie się w szkolnym koncercie z okazji dnia Babci i Dziadka.
Wypowiedzi uczniów na temat zrealizowanych zagadnień i kontynuacji pozostałych.
Przypomnienie wiadomości o Polsce i jej symbolach z wykorzystaniem wyświetlonego na tablicy interaktywnej filmiku pt. ,, ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube).
Uczniowie zgromadzeni na wykładzinie odpowiadają na pytania N. z wykorzystaniem ,,Koła odkrywców” wydawnictwa Nowa Era.
Pytania z kategorii polonistyczno-społecznej:
Dokończ zdanie. Syrenka jest herbem………
Wymień symbole Polski
Kontynuuj opowieść – Dawno, dawno temu trzech braci Lech, Czech i Rus wędrowało po krainie , ……………
Wymień sławnych Polaków.
Kim był Karol Wojtyła?
Kim był Mikołaj Kopernik?
Pytania z kategorii muzycznej
Jaką pozycję powinieneś przyjąć, śpiewając hymn? Zaśpiewaj I zwrotkę Hymnu Narodowego
Zaśpiewaj IV zwrotkę Hymnu.
Na jakim instrumencie grał Fryderyk Chopin?
Jak należy zachować się na koncercie?
Utwórz melodię do słów: -Jestem Polakiem! Jestem Szczęściarzem!
Pytania z kategorii plastyczno-technicznej
Jakiego koloru użyjesz do zrobienia flagi Polski?
Co oznacza biel w naszej fladze?
A co czerwień?
Jakim symbolem można ...