Dodaj publikację
Autor
Danuta Kozieł
Data publikacji
2018-11-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
50

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dwugodzinne zajęcia z edukacji polonistycznej i plastyczno-technicznej, które są doskonałą bazą do powtórzenia i utrwalenia wiadomości dotyczących ogólnej wiedzy o Polsce, jej symbolach i legendach. Metody aktywizujące wykorzystane podczas zajęć zgodnie z nową podstawą programową inspirują uczniów do samodzielnych rozwiązań.
 Pobierz (docx, 21,9 KB)

Podgląd treści

KRĄG TEMATYCZNY: Polska – nasza Ojczyzna

TEMAT: ,,Rok Niepodległej!" - powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących naszej Ojczyzny na podstawie opracowanej wcześniej tematyki i filmiku - ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube).

Wykonanie kreatywnej mapy Polski z wykorzystaniem różnorodnych materiałów – praca w grupach.

CEL GŁÓWNY: Pobudzanie postaw patriotycznych.

CELE – PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:

zna symbole Polski,

zna legendy dotyczące naszej Ojczyzny,

wymienia sławnych Polaków i ich osiągnięcia,

ma ogólną wiedzę o swoim kraju,

zamienia wiedzę w praktyczne działanie,

tworzy kreatywną mapę Polski

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Tablica interaktywna, filmik ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube), ,,Koła odkrywców” wydawnictwa Nowa Era, mapa fizyczna Polski, mapa Europy, słownik języka polskiego, flaga, godło, płyta z hymnem, piosenka ,,Jesteśmy Polką i Polakiem” z płyty ,, „Niezwykłe lekcje rytmiki - śpiewamy i tańczymy", kontur Polski, odznaki (symbole Polski), klej, bibuła, papier kolorowy, plastelina, farby, kredki.

METODY: aktywizujące, sprawdzające wiedzę – praca przy planszy ,,Koła odkrywców”, praca w grupach ,,burza mózgów”,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Odczytanie punktów znajdujących się na tablicy ściennej dotyczących realizacji projektu edukacyjnego: POLSKA – MOJA OJCZYZNA ,,JESTEM POLAKIEM, JESTEM SZCZĘŚCIARZEM!”

,,Moja wieś - rymowanki pisane miłością do ziemi ojczystej”.

Wyjazd do Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu.

,,Moja wieś w czterech porach roku” - spacery po okolicy.

Udekorowanie klasy biało - czerwonymi chorągiewkami i kwiatami.

Słuchanie i śpiewanie pieśni patriotycznych.

Nauka hymnu i piosenki ,,Jestem Polką i Polakiem”.

,,Orzeł biały” – wyklejanka z bibułki.

Spotkania z ciekawymi ludźmi.

Przeprowadzenie Klasowego i Międzyklasowego Konkursu Patriotycznego ,,Polska - to moja Ojczyzna”.

Przygotowanie jasełek.

Udział w projekcie edukacyjnym - ,,Polska- moja ojczyzna" - część II

Wielcy Polacy – Jan Paweł II i Fryderyk Chopin.

Zaprezentowanie się w szkolnym koncercie z okazji dnia Babci i Dziadka.

Wypowiedzi uczniów na temat zrealizowanych zagadnień i kontynuacji pozostałych.

Przypomnienie wiadomości o Polsce i jej symbolach z wykorzystaniem wyświetlonego na tablicy interaktywnej filmiku pt. ,, ,,Polskie Symbole Narodowe” – źródło - (YouTube).

Uczniowie zgromadzeni na wykładzinie odpowiadają na pytania N. z wykorzystaniem ,,Koła odkrywców” wydawnictwa Nowa Era.

Pytania z kategorii polonistyczno-społecznej:

Dokończ zdanie. Syrenka jest herbem………

Wymień symbole Polski

Kontynuuj opowieść – Dawno, dawno temu trzech braci Lech, Czech i Rus wędrowało po krainie , ……………

Wymień sławnych Polaków.

Kim był Karol Wojtyła?

Kim był Mikołaj Kopernik?

Pytania z kategorii muzycznej

Jaką pozycję powinieneś przyjąć, śpiewając hymn? Zaśpiewaj I zwrotkę Hymnu Narodowego

Zaśpiewaj IV zwrotkę Hymnu.

Na jakim instrumencie grał Fryderyk Chopin?

Jak należy zachować się na koncercie?

Utwórz melodię do słów: -Jestem Polakiem! Jestem Szczęściarzem!

Pytania z kategorii plastyczno-technicznej

Jakiego koloru użyjesz do zrobienia flagi Polski?

Co oznacza biel w naszej fladze?

A co czerwień?

Jakim symbolem można ...