Dodaj publikację
Autor
Marzena Psik
Data publikacji
2018-11-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Tą lekcją chciałam uświadomić uczniom jak ważne jest umacnianie naturalnych więzi uczuciowych pomiędzy dziećmi, rodzicami i dziadkami jak również zachęcić do okazywania szacunku, miłości i przywiązania swoim rodzicom, rodzicom rodziców czyli dziadkom i innym członkom rodziny.
 Pobierz (docx, 22,1 KB)

Podgląd treści

Data prowadzenia zajęć: 21.01.2018r.

Temat bloku: Mądrości babcia i dziadka.

Temat dnia: Bez babci i dziadka..ani rusz. Utrwalenie wiadomości o poznanych częściach

mowy.

Cel hospitacji: Indywidualizacja pracy ucznia na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych.

Cele:

Umacnianie naturalnych więzi uczuciowych pomiędzy dziećmi, rodzicami i

dziadkami. Wdrażanie i zachęcanie dzieci do okazywania szacunku, miłości i

przywiązania rodzicom, dziadkom i innym członkom rodziny; pamiętanie o ich

świętach.

Wykorzystanie zdobytych umiejętności i wiadomości podczas wykonywania zadań

gramatycznych i matematycznych.

Kształtowanie u dzieci umiejętności dostrzegania wartości rodziny.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

czyta i rozumie teksty, wyciąga z nich wnioski, wyszukuje w tekście potrzebne informacje;

wypowiada się na temat święta babci i dziadka;

potrafi samodzielnie dokończyć rozpoczęte zdanie;

układa pytania do ilustracji;

wie, jak pisze się „nie” z rzeczownikami i czasownikami;

posiada wiedzę na temat części mowy, potrafi je znaleźć i utworzyć;

odmienia czasowniki przez osoby;

stosuje kolejność działań w mnożeniu w zakresie 50;

Formy:

zbiorowa, grupowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana

Metody:

słowne, oglądowe, działań praktycznych,

Środki dydaktyczne:

prezentacja mulimedialna – przebieg zajęć, tekst wiersza, tekst z lukami, karty pracy polonistyczne, karta pracy matematyczna, ilustracje babć i dziadków z wnuczętami, karty z pytaniami do psychozabawy, serduszka do ewaluacji, rzutnik, komputer, tablica multimedialna.

Przebieg zajęć:

Wprowadzenie do tematu – 1 slajd prezentacji.

Rozwiązanie zaszyfrowanej wiadomości – babciu i dziadku kochamy Was (załącznik nr 1). Sprawdzenie poprawności wykonania zadania. Praca indywidualna, jednolita.

Nawiązanie do tematu dnia. Swobodne wypowiedzi na temat święta babci i dziadka, które przypadają 21 i 22 stycznia. Praca zbiorowa.

Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza pt.: „ Dom”(załącznik nr 2). Praca indywidualna.

Analiza wiersza ukierunkowana pytaniami Praca indywidualna, jednolita.

Test niedokończonych zdań (załącznik nr 3). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 3 - a).

Metoda kosza i walizki – utrwalenie pisowni „nie” z czasownikami i rzeczownikami. Podział na wady i zalety (załącznik nr 4).Omówienie zadania – objaśnienie do samodzielnego wykonania w domu jako pracy domowej. Praca indywidualna, jednolita.

Ukryte części mowy-mini test (załącznik nr 5). Praca indywidualna, jednolita.

Tworzenie przymiotników i czasowników do podanych rzeczowników (załącznik nr 6) Praca indywidualna, zróżnicowana

Dopisywanie cech ludzi do podanych rzeczowników. (załącznik nr 7 ) Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 7- a )

Odmiana czasownika przez osoby. (załącznik nr 8). Praca indywidualna, jednolita.

Matematyczna karta pracy – wykonywanie obliczeń z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań. (załącznik nr 9). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 9- a).

Psychozabawa „ Czy wiesz wszystko o swoich dziadkach?” Kolorowanie serduszek przy odpowiedzi na TAK. Praca indywidualna, jednolita.

Sprawdzenie wyników zabawy przez zliczenie ilości serduszek przez ...