Dodaj publikację
Autor
Violetta Obłonczek
Data publikacji
2018-11-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Raport zawiera krok po kroku działania zespołu nauczycieli i szczegółowy opis wszystkich badań razem z wnioskami końcowymi. Może stanowić wzór do stworzenia raportu w innych szkołach dla grup nauczycieli pracujących nad ewaluacją wewnętrzną dotyczącą wymagania "Uczniowie są aktywni". Raport ten pisałam samodzielnie na podstawie wszystkich ankiet, wywiadów, dokumentów mojej szkoły. Ponieważ cały plik zawierający raport przekraczający dopuszczalną regulaminem pojemność 500kB, podzieliłam go na dwie części. Zatem proszę szukać ciągu dalszego tej publikacji pod tytułem Raport z ewaluacji wewnętrznej - wymaganie "Uczniowie są aktywni" część 2
 Pobierz (docx, 378,9 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół Samorządowych

w ………….

Wymaganie:

„Uczniowie są aktywni.”

ewaluacja wewnętrzna

RAPORT

Spis treści

Wstęp - cel ewaluacji …….…………………………………………………………………..3

Charakterystyka projektu………………………………………………………………………4

Wyniki przeprowadzonych badań…………………………………………………………..…6

Pierwsze pytanie kluczowe - Czy szkoła stwarza odpowiednie warunki dla rozwoju różnorodnej aktywności uczniów i dzieci przedszkola?……………………………….6

Drugie pytanie kluczowe - Czy uczniowie samodzielnie podejmują formy aktywności, które przyczyniają się do ich rozwoju oraz rozwoju szkoły? ………………………...24

Trzecie pytanie kluczowe - Czy w szkole są realizowane działania zainicjowane przez uczniów? …………………………………………………………………………….. 45

Wnioski……………………………………………………………………………………….48

Rekomendacje……………………………………………………………………...…………49

Wstęp – cel ewaluacji

Celem ewaluacji było zbadanie, w szerokim zakresie, aktywności naszych uczniów, ponieważ od tego, w dużym stopniu, zależą efekty pracy szkoły. Aktywni uczniowie pomagają w osiąganiu sukcesów w działalności dydaktycznej i wychowawczej. Celem ewaluacji jest także dostarczenie szkole pełnej, rzetelnej, a tym samym obiektywnej informacji o jej silnych i słabych stronach, o jej wartościach i niedomaganiach oraz ustalenie co moglibyśmy zrobić, żeby uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach oraz innej działalności prowadzonej przez szkołę. Wyniki ewaluacji adresowane są do dyrektora, rady pedagogicznej, uczniów i rodziców.

Charakterystyka projektu

Ewaluację wewnętrzną w Zespole Szkół Samorządowych w ………… na rok szkolny 2016/2017, w odniesieniu do Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego wraz z późn. zm. oraz Ustawy o Systemie Oświaty z dn. 7 września 1991r., zaprojektowano następująco:

Przedmiotem ewaluacji było wymaganie 4: Uczniowie są aktywni.

Charakterystyka wymagania na poziomie podstawowym:

nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają każdego ucznia/dziecko do podejmowania różnorodnych aktywności.

Uczniowie/dzieci są zaangażowani w zajęcia prowadzone w szkole lub placówce i chętnie w nich uczestniczą.

uczniowie współpracują ze sobą w realizacji przedsięwzięć będących wynikiem działań Samorządu Uczniowskiego.

Charakterystyka wymagania na poziomie wysokim:

uczniowie inicjują i realizują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju, rozwoju szkoły lub placówki i społeczności lokalnej oraz angażują w nie inne osoby.

Cel ewaluacji:

Ocena stopnia zaangażowania uczniów w działania szkoły poprzez analizę różnorodnych inicjatyw, akcji na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły.

Sformułowanie wniosków i rekomendacji do dalszej pracy szkoły, która wpłynie na wzrost różnorodnej aktywności podejmowanej przez uczniów.

Szczegółowe informacje przedstawia tabela:

Pytania kluczowe

Kryteria ewaluacji

Sposoby zbierania danych

Próba badawcza

Organizacja zbierania danych

1.Czy szkoła stwarza odpowiednie warunki dla rozwoju różnorodnej aktywności uczniów i dzieci z przedszkola?

2. Czy uczniowie samodzielnie podejmują formy aktywności, które przyczyniają się do ich rozwoju oraz rozwoju szkoły?

3. Czy w szkole są realizowane działania zainicjowane przez uczniów?

Zgodność z aktami prawnymi.

Zgodność z potrzebami uczniów i środowiska.

Dostępność.

Atrakcyjność.

Efektywność podjętych działań.

Ankiety ...