Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Samorządowych
w ………….
Wymaganie:
„Uczniowie są aktywni.”
ewaluacja wewnętrzna
RAPORT
Spis treści
Wstęp - cel ewaluacji …….…………………………………………………………………..3
Charakterystyka projektu………………………………………………………………………4
Wyniki przeprowadzonych badań…………………………………………………………..…6
Pierwsze pytanie kluczowe - Czy szkoła stwarza odpowiednie warunki dla rozwoju różnorodnej aktywności uczniów i dzieci przedszkola?……………………………….6
Drugie pytanie kluczowe - Czy uczniowie samodzielnie podejmują formy aktywności, które przyczyniają się do ich rozwoju oraz rozwoju szkoły? ………………………...24
Trzecie pytanie kluczowe - Czy w szkole są realizowane działania zainicjowane przez uczniów? …………………………………………………………………………….. 45
Wnioski……………………………………………………………………………………….48
Rekomendacje……………………………………………………………………...…………49
Wstęp – cel ewaluacji
Celem ewaluacji było zbadanie, w szerokim zakresie, aktywności naszych uczniów, ponieważ od tego, w dużym stopniu, zależą efekty pracy szkoły. Aktywni uczniowie pomagają w osiąganiu sukcesów w działalności dydaktycznej i wychowawczej. Celem ewaluacji jest także dostarczenie szkole pełnej, rzetelnej, a tym samym obiektywnej informacji o jej silnych i słabych stronach, o jej wartościach i niedomaganiach oraz ustalenie co moglibyśmy zrobić, żeby uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach oraz innej działalności prowadzonej przez szkołę. Wyniki ewaluacji adresowane są do dyrektora, rady pedagogicznej, uczniów i rodziców.
Charakterystyka projektu
Ewaluację wewnętrzną w Zespole Szkół Samorządowych w ………… na rok szkolny 2016/2017, w odniesieniu do Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego wraz z późn. zm. oraz Ustawy o Systemie Oświaty z dn. 7 września 1991r., zaprojektowano następująco:
Przedmiotem ewaluacji było wymaganie 4: Uczniowie są aktywni.
Charakterystyka wymagania na poziomie podstawowym:
nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają każdego ucznia/dziecko do podejmowania różnorodnych aktywności.
Uczniowie/dzieci są zaangażowani w zajęcia prowadzone w szkole lub placówce i chętnie w nich uczestniczą.
uczniowie współpracują ze sobą w realizacji przedsięwzięć będących wynikiem działań Samorządu Uczniowskiego.
Charakterystyka wymagania na poziomie wysokim:
uczniowie inicjują i realizują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju, rozwoju szkoły lub placówki i społeczności lokalnej oraz angażują w nie inne osoby.
Cel ewaluacji:
Ocena stopnia zaangażowania uczniów w działania szkoły poprzez analizę różnorodnych inicjatyw, akcji na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły.
Sformułowanie wniosków i rekomendacji do dalszej pracy szkoły, która wpłynie na wzrost różnorodnej aktywności podejmowanej przez uczniów.
Szczegółowe informacje przedstawia tabela:
Pytania kluczowe
Kryteria ewaluacji
Sposoby zbierania danych
Próba badawcza
Organizacja zbierania danych
1.Czy szkoła stwarza odpowiednie warunki dla rozwoju różnorodnej aktywności uczniów i dzieci z przedszkola?
2. Czy uczniowie samodzielnie podejmują formy aktywności, które przyczyniają się do ich rozwoju oraz rozwoju szkoły?
3. Czy w szkole są realizowane działania zainicjowane przez uczniów?
Zgodność z aktami prawnymi.
Zgodność z potrzebami uczniów i środowiska.
Dostępność.
Atrakcyjność.
Efektywność podjętych działań.
Ankiety ...