Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KL.II -III
TEMAT BLOKU: OJCZYZNY MAŁE I DUŻE
TEMAT DNIA: Polska –moja Ojczyzna
Cele ogólne;
rozwijanie uczuć patriotycznych
wzbogacenie słownictwa biernego i czynnego
poznawanie historii Polski
Cele szczegółowe: Uczeń:
umie wyjaśnić, czym jest dla człowieka Ojczyzna
wymienia kilka cech charakterystycznych dla Polski
rozpoznaje legendy
uczy się pracować pod presją czasu
zapisuje poprawnie zdania, uczy się kontrolować poprawność zapisu
zgodnie, aktywnie współpracuje w grupie
Metody pracy;
podająca –rozmowa kierowana, objaśnienia, praca z tekstem
eksponująca: pokaz
praktyczna; zadań , ćwiczeń
aktywizująca: mapa myśli, metoda gier i zabaw; herb, Prawda-Fałsz, „Zdanie hop!”
Formy pracy: zbiorowa, grupowa indywidualna i zróżnicowana, indywidualna jednolita
Zapis w dzienniku: Gromadzenie informacji nt. Polski na podstawie prezentacji multimedialnej i czytanego z podziałem na role opowiadania „Pomieszanie z poplątaniem” . Legendy polskie. Pisanie i uzupełnianie zdań. Wielka litera w nazwach państw, miast, narodowości.
Skrótowy przebieg lekcji
Uświadomienie celu lekcji –krzyżówka z hasłem :Ojczyzna –praca grupowa zróżnicowana
Rozmowa nt. znaczenia słowa : ojczyzna –co dla ciebie oznacza to słowo?
Zapisanie w zeszycie pierwszego zdania : Moją ojczyzną jest Rzeczypospolita Polska /można ze słuchu/
Tworzenie mapy myśli „Ojczyzna –Polska” –na mapie Polski- praca grupowa jednolita, prezentacja prac
Zapisanie w zeszycie drugiego zdania; Polska to ciekawy, piękny kraj.
Obejrzenie fragmentu prezentacji multimedialnej o historii Polski
Zapisanie w zeszycie trzeciego zdania: Każdy Polaki powinien znać historię swojego kraju.
Praca grupowa w ławkach –przeczytaj z podziałem na role opowiadanie „Pomieszanie z poplątaniem” –rozmowa kierowana
Rozpoznawanie legend po czytanych przez n-la fragmentach, dobieranie obrazka do legendy.
Zapisanie w zeszycie czwartego zdania; Znam polskie legendy.
Zabawy dydaktyczne /w grupach i zbiorowo/
„Prawda –fałsz” –każdy uczeń na lizaku pokazuje odpowiedź P-F
„Prawda-fałsz” –na karcie pracy
Gra planszowa „Wędrówki po Polsce”
Praca plastyczna -metoda herbu: Polska: miasta, rzeki, ciekawostki, znani Polacy
Podsumowanie lekcji– zabawa dydaktyczna (w grupach jednolita – „Zdanie hop!” –uzupełnianie zdań o Polsce na czas – uczniowie reagują na hasło hop – przekazują koledze kartkę –n-l przyznaje punkty dodatkowe za zachowanie, następuje zliczenie punktów i ogłoszenie grupy zwycięskiej)
Zadanie domowe
napisz, czym jest dla ciebie ojczyzna?
Do końca miesiąca zapoznaj się ze śremskimi legendami (legenda o zamurowanym zakonniku , legenda o wójtostwie, legenda o zatopionym kościele)