Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
WYMAGANIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
I SPOSOBY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW
1. Ocenianiu bieżącemu podlegają:
- krótkie niezapowiedziane lub zapowiedziane kartkówki z 1-3 ostatnich lekcji (z gramatyki, słownictwa)
- sprawności językowe (wypowiedzi ustne, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, umiejętność stosowania struktur leksykalno-gramatycznych, wypowiedź pisemna)
- zadania domowe
- zadania z zeszytu ćwiczeń
- aktywność na lekcji
- udział w konkursach lub olimpiadach przedmiotowych.
2. Ocenianiu okresowemu podlegają:
- testy zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i poprzedzone powtórzeniem wiadomości
- sprawdziany
- wypracowania
- zadania dodatkowe.
Przy ustalaniu oceny końcowej będą brane pod uwagę oceny cząstkowe, postępy ucznia oraz jego stosunek do przedmiotu. Największą wagę mają stopnie z testów oraz kartkówek. Ocena śródroczna i końcowa nie jest średnią arytmetyczną ocen zdobytych przez ucznia.
II ZASADY OGÓLNE
1. Uczeń na lekcji ma obowiązek posiadać podręcznik, zeszyt przedmiotowy oraz zeszyt ćwiczeń, których brak jest traktowany jako nieprzygotowanie do lekcji. Uczeń musi też posiadać skoroszyt, w którym ma obowiązek wpinać kserówki otrzymane na lekcji. Może on być przechowywany w domu i przyniesiony do szkoły na żądanie nauczyciela.
2. Uczeń ma prawo być nieprzygotowany do lekcji 2 razy w semestrze bez podawania przyczyny. Nie obejmuje to sprawdzianów, testów i zapowiedzianych kartkówek. Uczeń zobowiązany jest zgłosić nauczycielowi nieprzygotowanie na początku lekcji. Zgłoszone przez ucznia nieprzygotowanie po wywołaniu go do odpowiedzi pociąga za sobą wpisanie oceny niedostatecznej.
3. Po wykorzystaniu limitu 2 nieprzygotowań uczeń otrzymuje za każde nieprzygotowanie ocenę niedostateczną.
4. Uczeń, który był nieobecny na ostatniej lekcji, ma obowiązek przygotować się do zajęć we własnym zakresie (zadanie domowe oraz omawiane zagadnienia). Wyjątek stanowi przypadek, gdy uczeń przychodzi do szkoły po dłuższej nieobecności spowodowanej chorobą. W przypadku dłuższej niż 2 tygodnie nieobecności, termin uzupełnienia braków należy ustalić z nauczycielem.
5. Uczeń, który z powodów usprawiedliwionych był nieobecny na pracy pisemnej ma możliwość poprawy w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
6. W przypadku nieobecności nauczyciela w dniu, gdy miała odbyć się praca klasowa lub sprawdzian obie strony ustalają termin pracy ponownie, bez tygodniowego wyprzedzenia.
7. Każdą ocenę uczeń może jednorazowo poprawić w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Obie oceny są brane pod uwagę.
8. Za różne formy aktywności na lekcjach stawiane będą plusy lub oceny w zależności od wkładu pracy. Trzy plusy równoznaczne są z oceną bardzo dobrą.
9. Jeśli uczeń otrzymał ocenę niedostateczną za brak zadania domowego, ma obowiązek uzupełnić je na następną lekcję. Dalszy brak zadania jest równoznaczny z kolejną oceną niedostateczną.
10. Uczeń, który podczas testu, sprawdzianu lub kartkówki korzystał z niedozwolonych ...