Dodaj publikację
Autor
Andrzej Bezmian
Data publikacji
2019-01-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wskazówki dla nauczyciela w nauczaniu chemii w szkole podstawowej dla uczniów z dysleksją oraz z trudnościami w nauce pozwalające dostosować metody pracy do różnorodnych zaleceń.
 Pobierz (docx, 13,6 KB)

Podgląd treści

Wskazówki w nauczaniu chemii w klasach siódmych dla uczniów z dysleksją oraz z trudnościami w nauce.

Wskazówki do pracy dla nauczycieli:

1.Uczenie organizuj systemem „ małych kroków”.

2.Ułatwiaj dziecku tworzenie struktur informacyjnych.

3.Dbaj, aby dziecko wykonywało dokładnie i poprawnie wszelkie polecenia.

4.Pamiętaj: „raz” nigdy nie wystarcza.

5.Wykorzystuj uczenie wielozmysłowe.

6.Naucz dziecko odpowiedzialności za wykonaną pracę.

7.Staraj się pracować z dzieckiem twórczo.

8.Stosuj wzmocnienia.

A więc:

Wydłużanie czasu prac pisemnych, kartkówek, odpowiedzi ustnych.

Dzielenie tekstu na mniejsze fragmenty podczas pracy.

Uczenie przez zrozumienie, np. powiedzenia, wierszyki, cytaty.

Powtarzanie poleceń w języku ucznia.

Stosowanie pokazu eksperymentu oraz stałe angażowanie ucznia w jego przygotowywaniu.

Nagradzanie za drobne postępy oraz aktywny udział w lekcji.

Indywidualizowanie wzmocnień.

Częste kontrolowanie poprawności zapisu w zeszycie ucznia.

Stosowanie prostych poleceń do wykonywanych zadań.

Ograniczanie ilości zadań na rzecz ich poprawności rozwiązań.