Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wskazówki w nauczaniu chemii w klasach siódmych dla uczniów z dysleksją oraz z trudnościami w nauce.
Wskazówki do pracy dla nauczycieli:
1.Uczenie organizuj systemem „ małych kroków”.
2.Ułatwiaj dziecku tworzenie struktur informacyjnych.
3.Dbaj, aby dziecko wykonywało dokładnie i poprawnie wszelkie polecenia.
4.Pamiętaj: „raz” nigdy nie wystarcza.
5.Wykorzystuj uczenie wielozmysłowe.
6.Naucz dziecko odpowiedzialności za wykonaną pracę.
7.Staraj się pracować z dzieckiem twórczo.
8.Stosuj wzmocnienia.
A więc:
Wydłużanie czasu prac pisemnych, kartkówek, odpowiedzi ustnych.
Dzielenie tekstu na mniejsze fragmenty podczas pracy.
Uczenie przez zrozumienie, np. powiedzenia, wierszyki, cytaty.
Powtarzanie poleceń w języku ucznia.
Stosowanie pokazu eksperymentu oraz stałe angażowanie ucznia w jego przygotowywaniu.
Nagradzanie za drobne postępy oraz aktywny udział w lekcji.
Indywidualizowanie wzmocnień.
Częste kontrolowanie poprawności zapisu w zeszycie ucznia.
Stosowanie prostych poleceń do wykonywanych zadań.
Ograniczanie ilości zadań na rzecz ich poprawności rozwiązań.