Dodaj publikację
Autor
Danuta Begierska
Data publikacji
2019-02-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji j.polskiego w klasie 8 szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 17,1 KB)

Podgląd treści

E. Stachura, Ile missa est -analiza i interpretacja wiersza

scenariusz lekcji j. polskiego w klasie 8

1.Wzorcowe przeczytanie wiersza.

2.Dyskusja,pierwsze wrażenie o utworze-swobodne wypowiedzi uczniów.

3.Zastosowanie QRCODE

Rozdanie uczniom na karteczkach zakodowanego tematu lekcji oraz zadań do wykonania,, Dom pod wielkim dachem nieba”.

4.Uczniowie odczytują za pomocą aplikacji w telefonach QRCODE temat lekcji i przepisują polecenie .Odczytują głośno rozwiązanie, nauczyciel weryfikuje poprawność odpowiedzi.

Wyszukaj w temacie dwa środki poetyckie i nazwij je np. epitet –wielki dach

Metafora ,,dach nieba’’- cały świat, ludzkie życie, glob

5.Wpisz 6 adresatów, kierując się treścią wiersza

Adresaci: ludkowie, kolorowi, wszystkie stany, biali, czarni, ludzie.

Jakie polecenia są zawarte w wierszu

Idź-2.os l. poj

Idźcie-2 os.l.mn

O czym świadczą zastosowane formy czasowników? Czy wiersz ma formę nakazu? Dlaczego?

6.Wyszukiwanie środków poetyckich.

7.Jakie jest przesłanie wiersza?

8.Wspólne redagowanie argumentów.

Teza: Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba.

Argumenty:

1.Każdy człowiek ma swoje miejsce w świecie.

2.Każdy zasługuje na szacunek i ma swoją wartość.

3.Ziemia jest wspólnym mieszkaniem.

4.Dbajmy o pokój na wspólnej ziemi.

9.Podsumowanie lekcji, ocena aktywności.

10.Zadanie domowe napisz wstęp do tezy podanej na lekcji oraz rozwiń jeden z czterech argumentów.