Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
E. Stachura, Ile missa est -analiza i interpretacja wiersza
scenariusz lekcji j. polskiego w klasie 8
1.Wzorcowe przeczytanie wiersza.
2.Dyskusja,pierwsze wrażenie o utworze-swobodne wypowiedzi uczniów.
3.Zastosowanie QRCODE
Rozdanie uczniom na karteczkach zakodowanego tematu lekcji oraz zadań do wykonania,, Dom pod wielkim dachem nieba”.
4.Uczniowie odczytują za pomocą aplikacji w telefonach QRCODE temat lekcji i przepisują polecenie .Odczytują głośno rozwiązanie, nauczyciel weryfikuje poprawność odpowiedzi.
Wyszukaj w temacie dwa środki poetyckie i nazwij je np. epitet –wielki dach
Metafora ,,dach nieba’’- cały świat, ludzkie życie, glob
5.Wpisz 6 adresatów, kierując się treścią wiersza
Adresaci: ludkowie, kolorowi, wszystkie stany, biali, czarni, ludzie.
Jakie polecenia są zawarte w wierszu
Idź-2.os l. poj
Idźcie-2 os.l.mn
O czym świadczą zastosowane formy czasowników? Czy wiersz ma formę nakazu? Dlaczego?
6.Wyszukiwanie środków poetyckich.
7.Jakie jest przesłanie wiersza?
8.Wspólne redagowanie argumentów.
Teza: Dla wszystkich starczy miejsca pod wielkim dachem nieba.
Argumenty:
1.Każdy człowiek ma swoje miejsce w świecie.
2.Każdy zasługuje na szacunek i ma swoją wartość.
3.Ziemia jest wspólnym mieszkaniem.
4.Dbajmy o pokój na wspólnej ziemi.
9.Podsumowanie lekcji, ocena aktywności.
10.Zadanie domowe napisz wstęp do tezy podanej na lekcji oraz rozwiń jeden z czterech argumentów.