Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Przedmiot: język angielski
Autor: Katarzyna Goryczka
Klasa: IV SP (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - szkoła specjalna)
Czas trwania: 2x 45min
Temat: Telling the time. Rachuba czasu w języku angielskim.
Cel główny: poznanie zasad podawania i zapisywania godzin pełnych oraz pół godziny po
Cele szczegółowe:
Uczeń sprawnie liczy do 12 i zna zasadę podawania godzin do 12 w j. angielskim
Uczeń zna i stosuje pytania „What’s the time?” oraz „What time is it?”
Uczeń zna zasady stosowania zwrotów o’clock i half past
Uczeń odczytuje i zapisuje pełne godziny oraz połowy godzin
uczeń rozpoznaje ze słuchu godziny
Metody techniki pracy:
metoda audiolingwalna
metoda audiowizualna
ćwiczenie umiejętności rozumienia ze słuchu- dobór właściwej ilustracji, zaznaczanie odpowiedzi na ilustracji
ćwiczenie umiejętności mówienia- powtarzanie za wzorem, odpowiadanie na pytanie
Formy pracy:
frontalna, z cała klasą
indywidualna (kierowana przez nauczyciela)
w parach
Ewentualne problemy: różne tempo pracy uczniów, niewyraźne powtarzanie i przepisanie nowych wyrazów
Środki dydaktyczne: zegar, flashcards z różnymi godzinami, podręcznik Steps Plus dla kl.IV str.27, kserokopie z materiałami, nagrania CD do Steps Plus
Przebieg zajęć:
I. Czynności organizacyjne.
II. Warm-up. Rozgrzewka językowa. Uaktualnienie informacji na kalendarzu (day, weather).
Liczenie do 12.
Głośne, wspólne liczenie do 12, liczenie indywidualne
Odczytywanie zapisanych na tablicy liczb
III. Realizacja nowego tematu:
Nauczyciel pokazuje uczniom zegar. Pyta o jego angielska nazwę. Pyta uczniów, czy ważne jest aby znać godzinę i dlaczego. Tłumaczy uczniom, że w języku angielskim godziny podaje się tylko do 12 i zamiast 14 mówią tam 2 po południu itd.
Pełne godziny i pytania o godzinę
Nauczyciel nastawia zegar na wybraną, pełną godzinę i zadaje uczniom pytanie „What’s the time?
Uczniowie podają po polsku lub angielsku właściwą liczbę a nauczyciel zapoznaje ich ze strukturą
„It’s …….. o’clock. Uczeń ochotnik ustawia na zegarze pełną godzinę i pyta kolegów „What’s the time?”
(Czynność można powtórzyć kilkukrotnie w zależności od tempa pracy dzieci)
Dopasowywanie zdań do zegarów. Nauczyciel przypina na tablicy 12 ilustracji zegarów przedstawiających pełne godziny i w różnej kolejności zdania z podanym czasem. Uczniowie kolejno odczytują zdania i dopasowują do zegarów.
Notatka w zeszycie- zanotowanie pytania , wklejenie zegara i zaznaczenie punktu o‘clock.
Ćwiczenie- uzupełnianie luk w zdaniach .
6)Wskazywanie pół godziny po
Nauczyciel nastawia zegar na półgodziny po np.1 i zapytuje „What’s the time?” i mówi
It’s half past …… Powtarza jeszcze kilka przykładów.
7) Tak jak wcześniej nauczyciel rozwiesza na tablicy zegary. Uczniowie losują zdanie, koledzy ...